Alla inlägg under maj 2009

_ _

Av Psycho ♥ - 31 maj 2009 21:26

Ibland tar jonas priset.... han kom inte ens ihåg vilken dag det var som han skulle komma hit. Man bara "yey, ja känner mig verkligen efterlänktad _ _ " pust.... aja, det är tydligen så livet kommer att bli, att få komma ihåg allt åt honom, så länge ja inte behöver komma ihåg när han ska på toa åt honom så får det väll vara lugnt antar ja >>

   undrar egentligen hur det hade varit ifall ja inte hade träffat jonas O.o hm.. tja, antagligen blyg, oskuld och lättlurad. Och rädd för mer än vad jag idag är, i sådana fall hade jag inte åkt till sthlm själv, inte åkt till england själv och hade absolut inte hafft en tanke på att varken plugga vidare eller bo i stockholm xP tänk så livet ter sig, här är sthlmare avskydda och några som man har kul med, inga som man åker till och absolut inte några som man blir ihop med xD 

   Hehe, tja.. ödets ironi... utan jonas en massa erfarenheter fattigare och mindre självförtroende. Visst mitt är på botten nivå men ja har ju iaf näsan över vattenytan på grund av jonas^^ så det är ju en massa bra saker som han har tillfört i livet och som man itne vill byta bort. Sen så kommer det ju till med hans minne, spelande och bestämmande... inte lika kul men antagligen något som man får finna sig i, vi är ju lika envisa och jobbiga så vi är egentligen väldigt lika fast på olika saker.

   och en sak som jag har märkt som en stor skillnad mellan äldre gifta osv, och oss unga är att vi unga säger mer att nu får du mig att känna såhär, eller jag känner ditt/datt. Äldre generationen har mer att nu är det så, inte mer med det liksom. mer rakt på, inget tjaffs om känslor... Tja allt har för- och nackdelar :/


jonas... ja.. vad ska man säga egentligen O.o han är ett unikum, glad och go men samtidigt en sak som går en på nerverna.... som jag, jag går honom på nerverna så in åt helvete xP moahahaha (6) payback

   Och det är ju just detta som får en att fundera om varför vi fortfarande är tillsammans, liksom vi är väldigt olika, bråka mycket och så.... men ändå så är det något som drar Oo liksom är det ens självkänsla som spelar en ett spratt och gör att man tror att man aldrig mer kommer att få tag på någon mer som man näjjer sig med honom eller är det något mer? 

   för liksmo hur arg ja än blir på honom, så kan jag aldrig slå honom ( på riktigt, i fantasin har han varit död flera gånger om xP ) och sen så kan jag inte vara arg en längre tid.... efter en natt sömn så är allt bra igen, och jag vet att man aldrig ska gå till sängs osams, och det gör vi inte heller.... men allt käns bättre på morgonen igen iaf.

   Det är något som drar.. jag vet bara inte vad, och kommer antagligen aldrig att få reda på det heller >> men något är det, han är ju inget som man visar upp för folk liksom, han är ju inte den killen i klassen som alla tjejer är efter precis. men han är min och ja gillar honom av någon outgrundlig anledning O.o fattar inte detta..... och han minne... pest och pina... på tal om det :O! nu är det jag som kastar sten i glashus! jag har ju glömt bort att kolla till mina paprikor O.o shit.... aja får väll göra det imorrn, om ja kommer ihåg xD haha

Av Psycho ♥ - 30 maj 2009 15:10

I förrgår blev jag fast i en råttfälla >.<

   En på praktiken började tjöta om att en restaurang hade problem med att få folk, ohc jag lyssnade med ett halvt öra och sa det som jag antog att hon ville höra. Att det var ju synd osv. Sen så ringde kocken som hade problem till henne ohc hon gav över telen till mig och sa att jag kunde komma till helgen. Jag var ju tvungen då att säga att ja kommer och tittar till köket samma eftermiddag för en genomgång. (hon stod brevid och var jätteglad för att ha fixat mig ett jobb)

   Och dum som ja e åkte jag dit och satte mig ner med kocken, då kommer chefen och är asförbannad och undrar vad i helvete jag gör där? (han är italienare och har den där agro stilen) han är anledningen till varför jag sa till mig själv att aldrig återvända dit (vilket jag va klart hade glömt) så där såg jag min chans att fly, genom att säga att det gör inget. Jag får ju en fri helg osv. men det gick inte kocken med på _ _

   Så jag åkte på att själv ta han om menyn och laga mat osv. med en ond chef som inte vill ha mig där och med en meny som jag aldrig ens har hört talas om rätterna ens :/ inge kul. Jag som till en början bara trodde att hon på praktiken kallpratade menade verkligen att de behövde hjälp och jag åkte på det.

   Vet inte hur länge ja grina den dan :/ men sen så kom man ju på den briljanta iden med att ljuga. Så jag ljög ihop en historia om att jag hade rammlat i en trapp och kunde inte komma^^ så igår var jag "ledig"

   Usch vad ja hatar de där stället, fy fan för den där jävla chefen. Hatar gubben >.< och vill han inte ha mig där så slipper han, gärna för mig. det spelar ingen roll att jag kunde ha fått svarta pengar, visst de hade varit goa att ha, men inte till det priset, inte en chans. AJg har det jobbigt smo det är med mig själv som dommare  och behöder inte en till som ska klanka ner på mig >.<


blä hoppas att han dör en mycket plågsam död >.< ahhhhhhhhhhhh


Idag så har jag då städat hela mitt rum, dammat allt och fått fram ett golv + en matta :D de trodde ni inte va? att jag kunde få fram en matta? xP på tal om att få fram... måste ner och kolla i växthuset hur mina paprikor har de, har ju inte kollat till dem på en vecka eller nått nu^^ så nu måste de ju ha växt nått iaf O.o det är ju fan 20C vid 11 på morgonen så något måste ju komma upp, även som det kanske är lite bränt xP


studenten då... kommer med stormsteg säger de, ja tycker inte att den kan komma fort nog. visst ja får HELA 8 dagars sommarlov och sen så jobbar ja varje lör resten av sommaren (+ andra dagar också va klart) men men... så är det när man har jobb, detta skulle ju ha blivit mitt sista sommarlov men ja måste jobba häcken av mig... undrar om det blir tim, eller beting jobb... antagligen tim.... hatar tim jobb _ _ liksom man vill ju hem så fort som möjligt, men kan inte pga man vill ju ha så mycket lön som möjligt också :/ bajs på timlön >.<


har bränt mig som fan också... hoppas att det går bort innan studenten O.o ser ju inge vidare ut att komma där med röda knän och axlar :/ vaffö får man aldrig vara fin? visst ja hatar att vara uppklädd men ändå... men vill ju se ut som de i tidningarna, men för att nå dig så behövs det tränas i massor, äta tråkig mat och plastikopperationer + photo shop. SEN så är jag som dem^^ 

   ne men att gå ner ett par hundra kilo vore ju inte fel :/ hur fan man nu gör det Oo visst soppor men de är ju dyyyra för en som inte har det så fett :/ sen så blir ju tänderna inte så bra eftersom man aldrig använder dem och magen har tråkigt eftersom det inte finns några fibrersom tar ett par timmar att  spjälka ner.

   men en sak som jag har stört mig på mer och mer är att i detta hushållet så är det alltid mat o.O liksom efter två timmar så är det käk igne och morsan är hungrig. Jag fattar det inte O.o 

   11-12 frukost + kaffe/kaka

   13 lunch

   15-16 middag

   18 kaffe/kaka

   20 mys

Detta är en venlig lör, sen så blir det ju ännu mer kakor och kaffe om det kommer någon (vilket det oftast gör) men då är det runt 11 kaffet ändå... men då kan det bli ett extra kaffe vid 13 och lunch en timme senare, då är man ju mätt på kakor O.o i detta huset så slipper man svälta iaf xP FOOOOOD man hinner inte bli hungrig innan det är mat, och visst morsan har rätt i att om det inte är mat då så blir man vipps väldigt hungrig. men det blir man ju inte på några timmar iaf. 

   liksom som på kristihimmelfärd, jag åt en sallad vid 15 och sen så käka inte ja nått förens ja kom hem vid 01 och jag var inte hungrig O.o hade morsan bestämmt så hade det åtminstonne blivit två mål mat på den tiden. eftersom man inte står sig på en sallad enligt henne. Men jag tycker att jag klarar mig bra, liksom tar man ett knäckebröd till så har man ju med det mesta från kostcirkeln förutom fisk/skaldjur eller kött produkter. Men man står sig och jag behöver egentligen inte mer eftersom jag inte gör av med någon kallori över huve taget xP man ska ju inte äta mer än vad man gör av med, men det är jobbigt och tråkigt att träna... sen så känner man sig ännu fetare när man kollar på de andra vältränade jävlarna >> och då mår man ännu sämmre.... usch, då är det bättre att sita hemma och aldrig gå ut, då får man va ifred, inga blickar ingen kommentater inget^^ underabartxP maha

   Vilken framtid va? alltid sitta inne och kanske till och med bli intresserad av programmen som går på dagarna :O hemskt värre

ne usch så får det ju inte bli.... men diet mat är ju så tråkig, inte alls god. liksom att alltid ta det till det  extrema, antingen så får an bara äta fet mat (vilket inte är helt bevisat som riskfrit eftersom ens kolesterol kan skjuta i höjden och man kan dö av för höga fettvärden och höjt blodtryck) eller så äter man inget alls och det är ju absolut inte bra det heller. eller så dricker man en soppa.... jag tycker att man kan äta allt, bara man gör av med det och vet man med sig att man inte gör av med det (moá) så tar man bara mindra portioner O.o itne svårare än så. liksom ja är nere från 3 pot. till en halv^^ och det räcker, då blir man mätt men inte proppmätt, man gör ju ändå inte av med kallorierna i potatisen så varför äta så många? och godis, läsk m.m är ju också farligt, eller som nu på sommaren är ju glassen det som man ska passa sig för men den är ju såååå god :(livet är ett helvete för den som är tjock... blä

Av Psycho ♥ - 27 maj 2009 22:37

ska gå och lägga mig... imorgon så blir det till källaren som gäller >> skit också... måste be om en referens också, eller vad det nu heter, ett omdömme kanske är ett bättre ord O.o vill ju ha dem + cafet som referenser när ja söker jobb senare.

   jobbigt.... men det är bara 2 ggr kvar på källaren :D woho :D

   undrar egentligen varför det är som jobbigast på slutet? liksom när all väntan osv är snart över, man kan se krönet på berget, man ser mållinjen. varför är det alltid som jobbigast då? varför är det just då som man bara vill sluta och ta den enkla vägen och skolka el dyl.? man har ju liksom kommit så långt så varför inte göra klart då? fattar det inte...

Av Psycho ♥ - 27 maj 2009 18:01

Känns lite konsitgt, idag hade vi sista dagen i köket med läraren och jobbiga kärringne i cafe delen >>

   Men det är ju så jävla skööööönt, äntligen slipper man låssas vara trevlig och slicka röv. ibland så funderar ja att skrika fuck you till dem när ja går ut... men det lär ja säkert få igne för senare så det är väll ingen bra ide :/ men det skulle vara så jälva skönt att göra xP äntligen så slipöper man dem, äntligen så är det inga mer läxor, inge mer prov.... när man kommer hem så vet man faktiskt inte vad man ska hitta på O.o känns jävligt konstigt att liksom fråga sig själv "vad vill ja göra idag" istället för "vad behöver göras idag" ah skönt^^

   men det kommer ju inte att hålla länge, om några månader sitter jag (förhoppningsvis) i skolbänken igen och traglar.... det enda som är positivt med det är att äntligen så kan man få vara lite kvinlig och ha nagellack :D vist är det konstigt? förr så använde man det aldrig men nu när ja inte får så vill ja ha det, känner mig mer kvinlig då O.o det kommer att bli skönt, att få klä upp sig och faktikst kunna använda saker^^ smink vette fan om ja pallar med varje dag >> är ingen sån som måste ha det (och vill inte bli det heller) morsan är ju sån och måste ha det till och med när hon bara ska gå hemma och dra, det tycker jag är onödigt. smink är faktiskt ett gift, det som man lägger på huden ska man egentligen kunna stoppa i munnen eftersom huden också käkar upp sminket. det är ju ingen nyhet pecis, ohc alla vet ju att förr så dog folk av blyförgiftning på grund av sitt smink. så det är ju egentlgien ingen bra grej, även om det är sååååå mycket bättre nu än då xP

   men visst, att sminka sig och klä upp sig, visst är det kul. men jag trivs inte alls i det, det känns så falsk, upp styltat och obekvämt. speciellt när ja bara umgås med killar som kan ha på sig en munkjacka och jeans medan jag måste gå där med kläning, högklackat och smink, man känner sig jävligt utanför då. konstigt men sant, jag hade hellre haft munkjacka, jeans och vara utan smink. liksom vanlig, ledig och slö precis som det ska va^^ en go stil xP gillar inte tjej kläder, de är obekväma och fel sydda enligt mig >> ingen passar någonsin <<



aja.... kläder, mode och smink... who the fuck cares? ja lever på landet där medelåldern är 30 +  _ _ hejja.... 

Av Psycho ♥ - 26 maj 2009 19:07

Hade min sista gympalektion idag :D woho!!!! äntligen så är 12 år av ont i magen och ångest över, äntligen så är förnedringen av att man är tjock slut :D wiiiiii aldrig mer tvingad att gå på gympalektioner woho!!!!!!!!! =D


ahhh känns härligt, äntligen så slipper man det^^mmmmmmm underbart,the victory is mine moahhhaahahaha


sen så har ja bara eng. skiten kvar att göra... sen så är skolan praktiskt taget slut :D ah känns härligt :P dock finns det mörka moln på min klar blå himmil, de kallas framtid, jobb och pengar :/ men de kommer alltid att finnas där så det är inte mycket mer man kan göra åt det tyvärr :/


men gympan är slut :D maha! nu ska ja mysa med en kopp te och vänta tills ja kan ringa jonas^^ tjao


 



Av Psycho ♥ - 25 maj 2009 17:57

Pratade med jonas igår, han hade inte råd att komma både på studenten och så arvika så jag betalade för studenten, eftersom den är närmast xP han ville gärna gå på festivalen men inte för musiken O.o man liksom... whoot? du köper en biljett för 1600 och så är du inte ens intresserad av musiken o.O? han ville bara vara där med mig >> men liksom "men lille vän, du har klarat dig utan mig i ett drygt år. några månader till fixar man väll?" har ju inte mycke till val liksom, alla bara sliter och drar i honom och vill att de ska hälsa på dem så länge som det bara går. stackarn, men så går det om man åker utomlands i ett år. skyll dig själv, inget medlidande här inte, medlidande är inte min grej, inte att säga förlåt heller >> det passar inte in på min image liksom, inte gråta inte ångra just kill moahhha

    det är något som man tänker på när man kollar på gangster filmer, som man själv skulle kunna klara av att döda någon annan människa. jag tror att jag skulle kunna klara av det om jag bara är tillräckligt arg, är inte det läskigt egentligen? att människor i trängda situationer gör vad som helst för att överleva? de säger at människor är civilicerade varelser, så fan heller O.o

   släng ut några på en ö ett tag så får vi se hur ciciliserade och vältalande de är, är säker på att de skjuter varandra och käkar upp dem tillslut << vi är inte mer än djur, vi har bara utvecklats i en annan bana än de som vi kallar för djur. det finns fåglar som använder pinnar som verktyg för att få upp saker ur hål, att apor använder det är ju vida känt, lika så att de är samlare med "bra ha saker". så om några miljoner år så är de antagligen på det stadiet som vi är på nu, fast då lär ju vi inte vara kvar här längre >> 

   men det skulle väll vara rätt så coolt med en stad full med fåglar som shoppade? xP haha lol eller en giraff som knacka dörr för att kränga grejer xD haha roflmao


aja, jonas kommer om två veckor glad :D

fick mitt schema idag också _ _ bajs grej, orkar inte jobba från 17- 02 palla liksom eller 16-23:30 urk...speciellt på det lilla skitstället som det inte kommer att finnas en enda jävla parkeringsplatts för mig kvar vid den tiden, och det kommer att vara stört omöjligt att ta sig därifrån.... varför har ja inte kvar moppen? O.o fast... då skulle ja väll aldrig komma fram, det tar ju ca 45 min att komma dit med bil, tänk då en moppe som puttrar fram i 35 >> jobbigt.... kan ju sno brorsans moppe >> men den behöver ju han till sitt jobb _ _ bajs... aja, det är bara att bita i det sura äpplet och le, se glad ut... va glad för att man har ett jobb över huvud taget..... men det som stör mig är att ingen vet vad jag tjänar, så jag kan ju inte be om jämnkning på något som jag inte vet om hur mycket jag kommer att tjäna, hata skatteverket. det är så krångligt med alla papper och jag fattar inte ens hälften om VARFÖR man ska fylla i all skit O.o och å undrar de varför det förekommer svart arbete, det är ju för att man inte pallar med allt jälva pappersarbete som följer med.det är ju lika korkat som att de undrar varför folk åker över till tyskland och danmark för att handla sprit. skatten är lägre O.o det fattar man ju inte heller liksom, de tar skatt på allt... men samtidigt så måste de skära ner på allt också, det är ju de enda man har hört sen man fattade vad nedskärningar va "vi måste skära ner". men ändå så har de råd att betala ut gigantiska löner, fallskärmar och bonusar. folket är inte så dumma att vi inte fattar var de pengarna "plöttsligt" dyker upp ifrån _ _


ne nog om det... jonas kommer snart... borde börja städa >> var ska man börja? jobbigt.... borde plugga också.. jobbigt... usch vad livet ter sig jobbigt ibland :/



sen så har ja fått en sån jävla sne bränna, knäna och högersidan av benen är illröda, medan vänsersidan av vaden är kritvit :/ och armarna + bröskorgen har fått sig en dust av skrikande rött och brännande hud. detta kommer inte att bli kul när man kliver in i duschen sen >.< usch

Av Psycho ♥ - 24 maj 2009 12:24

undrar om det är allmäna dåliga hummör dagen idag O.o alla verakr så tjinkiga och griniga... morsan har bara tjatat och varit allmänt butter, brorsan har svarat så gott han kan och farsan bara är tyst O.o det borde ju rätterligen vara jag och brorsan som är griniga eftersom vi är tröta, inte dem o.O

    vi var ju på liseberg igår med kusinerna, as kul^^ åkte den nya hang-hangi inte världens bästa grej kanske, lite väl lugn för min smak men helt ok om man letar efter något som hisnar i magen^^

   sen så åkte vi ju va klart allt annat + höjdskräcken (man åker dryga 30 m. upp i lusten och släpps så att amn får en g kraft som är 3ggr tyngre än en själv) gillar inte den eller uppskutet (samma sak fast amn åker uppåt istället) ne för mig så ska det vara en bana med många gupp, höga backar och rollers^^ maha


så det var kul^^ tog även en bild från balder på oss kusiner som minne^^ måste ju ha något att se tillbaka på sen när man blir vuxen och vi inte ses mer. för så kommer det ju att bli, sorgsamt nog. men that's life folk kommer och folk går, ingen består. kommer att sakna dem va klart men detta är ju något som man har vetat i flera år så det är ju ingen överaskning precis.


undrar egentligen hur mitt "vuxen liv" kommer att bli, med barn och så. morsan umgås ju aldrig med vänner eller släkt mer än sina syskon och föräldrar. farsan likadant även om han är ute på personalfesterna (morsan går aldrig på dem) undrar om jag kommer att bli lika ensam, negativ och enstörig som morsan när jag kommer upp i hennes ålder... hoppas inte det, det känns så tråkigt just nu att alltid bara komma hen laga middag, diska, städa, tvätta osv. och inte ha någon ork kvar till något annat. alltid gå och lägga sig vid 23 och tvinga upp resten vid 10- 10:30 nästa dag. tråkigt liv.... mig vill umgås med folk, när jag själv väljer det förstås vald ensamhet är ju underbart.


hm... tja vi får se vad som händer, jag kanske flyttar tillbaka hit, hittar en annan snubbe och blir som alla andra här. vem vet, jag kanske bor i australien när jag fyller 60, eller new york eller umeå xP ingen vet, tiden får utvisa vart aj hamnar i världen. men antagligen så hamnar ja här hemma igen, det är mest troligt. hemma är man säker, där vet man hur skaker fungerar och jag måste ha koll på allt för att kunna slappna av och känna mig liiite säker. för det är något konsitgt med mig, jag känner mig aldrig säker någon atanns O.o liksom som att jag är ett bytesdjur som alltid måste vara på sin vakt o.O weird.....

Av Psycho ♥ - 22 maj 2009 18:34

Fick min ångkokare äntgligen ^^ woho, men när ja öppnade den fick man en smärre chock, den är begagnad så man visste ju att den skulle vara lite sunkig. Men denna hade matrester och skit kvar O.o så det blev ju till att diska och rengöra den med ättika, ska genomköra den sen några gånger för att få bort all ättiksmak och för att stelirisera den igen, det var ju jätte äckligt. tur att man inte handlar av någon mer än en gång >> det var inte alls kul :/ jag som hade sett fram emot att laga mat iden, inte vara rädd för matförgiftning o.O

   det tillhör väll vanligt hyffs och vett att rengöra sakerna före man säljer dem? aja, gjort är gjort och ja har ju rengjort den så nu väntar bara test körningen med bara vatten och att förstå sig på hur den funkar.... visst det är enkelt, men man måste ju komma på hur mycket vatten man ska fylla på med. det står ingen stanns... bara "fyll upp till markeringen" man det finns ju två linjer O.o wtf!  hm.. så detta kommer att bli intressant. 


sen så bär det av till liseberg imorrn wii :D äntligen få ha lite kul och glömma jonas för en stund^^ även om jag troligen inte kommer att göra det i mer än några minuter >> han förstår inte det bara för att han aldrig tänker på mig, men ja tänker alltid på honom, vilket är jävligt irriterande när man är arg på honom << humpf, mitt liv är till för att förpesta andras verakr det som  (6) och inte har mina paprikor växt heller... bajs :(

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilket färdsätt föredrar du?
 Bil
 Pendeltåg
 Långdistanståg
 Taxi
 Flyg
 Cykel
 Häst

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9 10
11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards