Alla inlägg under maj 2011

Av Psycho ♥ - 9 maj 2011 10:19

Idag skriver jag för att jag känner för at skriva igen (äntligen) har inte hafft det behovet på seanre tid då manhar kunnat prata med jonas och då känns detta bara krystat och som att det bara tar tid från mig.

    Men nu har lusten kommit tillbaka, så man får se hur länge den håller i sig...

    I dag så ska jonas till ortopeden för at få riktiga ilägg till skorna, dock blev det kortslutning i våra huvven i morse när vi klev upp. Jag hade planerat att vi skulle gå upp halv tio för att hinna käka m.m innan han måste åka vid halv elva för att hinna i god tid. av någon outgrundlig anledning så fick vi för oss nu på morgonen att han skulle vara dör vid halv elva istället så det blev ju till att stressa iväg utan frukost eller något alls.... sedan ringde han när han var på tåget och bad mig kolla tiden som han hade skrivit upp på en lapp. och vad står det där om inte "tid 11:30" DOH!! så nu sitter stackaren inne i stan och har tråkigt i en timme till :/ tycker så synd om honom...


min plan de senaste dagarna har varit att komma dels ut i det fina vädret och få lite bränna samt att komma ut och jogga lite, jag vet inte var dagarna tar vägen men jag hinner inte göra mycket alls och jag har egentligen en hel del att göra... jag ska läsa ut dryga 200 sidor kurslitteratur tills på onsdag... hade det varit en vanlig bok, en roman, fantasy eller nått hade 200 sidor gått på ett kick, no prob. men när det gäller kurslitteratur DÅ tar det fan timmar och åter timmar till anteckningar och tragglande för tråkigare texer får man fan leta efter.... och sen så kommer man inte ihåg något heller just för att de är så tråkiga och jag har inget att fästa mina minnesbilder på. har kanske inte nämnt det men alla minns på olika sätt, och jag minns bäst genom bilder. därför fastnar romaner, fantasy och deckare så bra men inte kurslitteratur eftersom det finns ingen bild som man bygger upp i huvvet att komma ihåg. Jag kommer mer ihåg vad jag har skrivit i mitt anteckningsblock, ibland kan jag väven läsa på det ur minnet (ytterst sällan) men jag kommer inte ihåg något av böckerna... jag kommer heller inte ihåg vilka kursre jag har gått eller vad de handlade om.. vilken mönster student jag måste vara ^^  haha


ne, idag så är det läsa som gäller sedna ut och kubba lite... imorrn är det lite skolgrejjer och sen hem till att läsa... på osdag är det munta :S


sedan ovanpå nerverna som man har inför examinationerna så kommer ju det obligatioriska sommarjobben, vilka fortfarande leker tafatt med mig.... ett har sagt nej, men de kanske gör ett undantag för mig. tre andra vill anställa mig, eller i alla fall se hur jag jobbar inom kök så jag ska få provjobba där om två veckor.... längtar inte, hartar att ha någon över axeln som ska kolla hur man göra saker. dessutom så vill jag ha jobbet som de kanske gör ett undantag för mig eftersom det ger mer lön och jag vill inte jobba inom kök. är så trött på det. man jobbar och sliter men för inget för det, då är det bättre att jobba inom handels och få en skälig lön för det. fast det viktigaste är ju att arbetskamraterna låter en få vara med på ett hörn, sen kan man ju faktiskt jobba med vad fan som helst. har man en bra stämmning på jobbet så spelar det ju ingen roll, men mår man inte bra så är ju alla jobb skit...


ne nu börjar mina fingrar sluddra så jag tror att det är dags för frukost!!

en sak till... som jag kom på nu om varför jag inte skriver.. jag känner en sådan retorikpress på mig eftersom jag går på universitet, men man ska veta en sak att detta skriver jag fort och fingrar kan slinta. men på en tenta så skriver man om samma mening X antal gånger och man är fortfarande inte nöjd så det kräver en massa arbete till att få fram en sjusidig uppsatts med en röd tråd och ett adekvat innehåll, variernade vobkabulär och analys begrepp.. dock letar jag mest efter vad läraren anser är adekvat mer än mig eftersom det som jag anser är trivialt tycker de oftast är fel >.<!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilket färdsätt föredrar du?
 Bil
 Pendeltåg
 Långdistanståg
 Taxi
 Flyg
 Cykel
 Häst

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards