Alla inlägg under mars 2010

Av Psycho ♥ - 29 mars 2010 17:14

mig har käkat "nyttigt" nu i typ 2-3 veckor... och tränat minst en timme i veckan (hinnar oftast inte mer) men ja går inte ner ett dugg O.o jag har legat på samma vikt i två veckor nu, det är ju bra att man inte gåt upp i alla fall. och jag vet att om jag lägger ner typ 5-7 dagar i veckan till träning så skulle det antagligen göra effekt, men det finns ju inte ork eller tid till det O.o jag tycker i alla fall att jag är duktig som ändå tränar något alls och får i mig de avskyvärda bönorna ^^ och det är ingen slö träning utan det är liksom situps, armhävningar yoga, 3km löpning m.m man är helt slut men det känns ändå bra efteråt eftersom man då vet att man faktiskt har gjort det man kan åt bilringarna. hatar att allt folk kommenterar att man är tjock, bara för att jag vill leva ett bra liv och inte hela tiden vara jagad av vad normen anser är ett "bra" liv.... bah


mig är tjock, vem bryr sig? >_<

Av Psycho ♥ - 26 mars 2010 19:59

idag har jag stressat precís hela dan! har farit runt i en massa affärer och köpt mat, teknik och en massa annat så nu är huvvet gött degigt... hatar att man alltid måste stressa en massa..  men i alla fall  jonas är hos sin morsa nu så jag är ensam i helgen, får se vad man hittar på, han åkte ju inte förra helgen så alla planerna som inte fanns då..... finns inte nu heller...  _ _ aja ikväll blir det att påsa framför tvn och bara lata sig, imorrn blir det till att städa, tvätta och baka en tårtbotten. dessutom så ska jag helst hinna med att läsa ut tre böcker, varav en är på fack engelska ... bajs, och imorrn kväll blir det nog lite lat också... det är ju helg :D

Av Psycho ♥ - 25 mars 2010 23:29

hittade just detta fotot.. hahahaha   hahaha

Av Psycho ♥ - 24 mars 2010 12:55

ja ska läsa två engelska böcker tills imorrn, det är facklitteratur så det är tunga böcker med mycket akademiskt språk som jag inte är van vid. så dels tar det lång tid eftersom det är på engelska och det tar ännu längre tid efterdom det är fackspråk _ _' nog för att man ska plugga ca 40h i veckan, men man hinner inte om man ska vara tre i skolan. en timme dit och en timme hem. sen så ska man laga mat också vilekt det tar 1-2 timmar innan man har diskat allt. då är det inte mycket kvar av dan för man ska gå och lägga sig tidigt för att orka upp nästa dag.


aja nu ska ja plugga äta och plugga lite till... bläh

Av Psycho ♥ - 21 mars 2010 12:49

bråkade as mycke med jonas igår... vet inte varför men det är jobbigt, tydligen så ska hans lillebror på 9 år komma och sova över idag, detta hade han totalt glömt bort så jag fick ju så klart panik, man msåte ju plocka undan saker, planera mat och han ska ju inte ens vara här när han kommer! man bara ja det var ju as schysst av dig att dumpa honom på mig. det är jobbigt att ha honom här anser jag, dels har viinget för honomm att göra, eller så är han hyperaktiv, bråkig eller grinar. aldrig rolig det minsta. jag passar inte alls med barn >.< men men, man väljer den man väljer och då får man helt enkelt stå ut med den släkt och familj som han har, även om jag inte vill umgås med 98% av dem _ _

   får se vad man kan hitta på åt pojkvaskern idag då... sist gång han var här så pajjade han och deras syster en tredubbel bulldeg för mig... och systern har konstig humor, nog för att hon har levt hela sitt liv i usa så det kan ju förklara en del men ändå. det är jobbigt och ansträngande at ha dem här, jag har aldrig kul då, inte det minsta eftersom jag vet hur mycket jobb det blir för mig. jonas bryr sig inte eftersom han aldrig behöver göra något här hemma så han vet inte vad planering är för något. det har han aldrig vetat ändå.... nog för att det är kul för jonas att ha dem här men det är ändå skönast när de går... känner mig som en gammal kärring som bara gnäller och vill leka eremit, men jag ÄR verkligen inte bra med barn. visst de små gulliga 1-2åringarna går väll ann, men när de börjar bli äldre så har jag ingen aning om hur man ska tass med dem, hur får man dem att lyda, uppföra sig och vara liiiite civiliserade? jag kräver inte att de ska prata som akademiker och diskutera saker. bara ta det lite lugnt och inte hoppa/skrika eller bråka hela tiden. det är jobbigt >.< dessutom så börjar de oftast att grina så fort de inte får som de vill, eftersom vi inte är föräkdrar så tror de att vi itne ska hålla lika hårt på reglerna.. pyttsan! här är det ording som gäller!

   dessutom blir det extra tvätt, mat och annat tjaffs när det kommer sånna små.


ne nu e ja hungrig och irriterad på att det snöar så in i bänken! jag vill ha sol och fiint, det har varit bra väder nästan hela veckan så man har varit pigg och glad, men nu så kom en järngrå himmel och en massa depprimerande snö så man blir as trött igen.. bajs också...


nu ska ja äta lite av gårdagens bulgursallad tror jag^^

20%

Av Psycho ♥ - 19 mars 2010 15:35

har idag varit inne i stan och lämpat över en 20% rabatt kupong till en polare på akademibokhandeln. hon belv så klart glad och jag har redan köpt mina böcker och den går ut i april, precis innan jag behöver nya böcker till nästa kurs så det känns lite surt.. hon skulle ha lämnat över ett spel till mig men glömde det, så det blev mera en tid borta från hemmet på pendeln...

   jag har en hel del tvätt också som ska upp och helst så ska ja hinna och dammsuga... men vi får se, jag ska sy upp gardiner och stryka dem också + några skjortor.  meeeeeeeen jag hittade en klick! på tåget så nu ska ja mysa och gotta mig i senaste veckans skvaller ^^ moaahaha

Av Psycho ♥ - 18 mars 2010 21:46

nu börjar det kännas att avgiftningen är på g.. är trött, har huvudvärk och är allmänt väck i skallen... under min tentaperiod så har jag i princip levt på monster och godis. nu har jag en "vit månad" vad gäller monster i alla fall (det är ju påsk snart, då kan man inte dissa godiset) jag vet att taurin inte är bra det minsta, men det funkar i små mängder och korta stunder. en burk varar trotts allt i två dar för mig så jag överkonsumerar inte. men det är fortfarande inte bra, och jag känner även när man dricker det att huvvet inte mår bra. men jag kan inte fixa plugget annars, jag har försökt men det går fan inte. jag bara somnar, det är precis som om huvvet får en overload eller nått O.o


i alla fall, anledningen till att jag skriver nu är att ja kom på att jag lika gärna kunde slänga in ett recept här^^ lagade det till middag idag (igen)


texmex soppa^^

allt man behöver göra är att hacka lök (vitlök och gullök/purjolök) fräsa den, fräsa upp köttfärs och hacka pot som man också fräser en stund. sedan har man på vatten, texmex krydda och buljong. låt koka... klart :D


klart kan man ju variera detta, man ja häva i morötter, bönor och linser. även persilja är inte helt fel^^ till kan man servera focaccia, vanligt bröd eller tortillas^^ eller gräddfil för dem som gillar det. mumms!


bra mat ska vara enkel, snabb och god. detta är inte fett mer än köttfärsen och kolhydraterna i pot. bra och god mat helt enkelt^^ mat ska inte vara komplicerad att laga, det funkar bara inte, då lagar man inte till den helt enkelt.

Av Psycho ♥ - 18 mars 2010 17:01

tänkte lägga upp lite bilder på hur kul man kan ha det en söndag eftermiddag när man pluggar till en tenta....        

lite bilder på hur man bor också, fiiiint med solske :D

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilket färdsätt föredrar du?
 Bil
 Pendeltåg
 Långdistanståg
 Taxi
 Flyg
 Cykel
 Häst

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards