Alla inlägg under mars 2009

Av Psycho ♥ - 31 mars 2009 22:31

vet inte vad det är med mig, men mig bara älskar och tolkar denna bilden på så många olika sätt :O


liksom... ibland så ser jag mig som ängeln och ibland som han i stål.... antagligen så är det väll så att det är för att jag alltid är mammig av mig och vill ta han om allt >> jobbigt men sant... vilket jonas också ofta påpekar, att jag är mammig och att han är vuxen. pyttsan, en vuxen spelar inte spel, och har en dygnsrytm. han kommer aldrig att bli mer vuxen än en trillsk 5 åring.....


på,tal om det... har inte hört av honom idag.. hm.. igår så ringde ajg tydligen för tidigt (alltså lite tidigare än våran uppgjorda tid) och då fick jag gnäll för det.. i söndags så ringde ajg senare än vår uppgjorda tid för att jag antog att han hade saker för sig... och då fick ja också tjat om att jag inte håller tiderna... idag så höll jag tiden på minuten och ändå så har han itne svaratdryga 1½ timme senare _ _ man känner sig ju verkligen prioriterad _ _


liksom "nä men ringer du nu?! vi har ingen uppgjord tid nu, jag ska sova/iväg/fest/osv." och nu då? O.o vad kommer han med för löjlig ursäkt denna gången? >> antagligen "ja men vi har ju ingen uppgjord tid på tisdagar" precis som at jag borde vara tacksam för varje minut jag får prata med honom, liksom avguda honom >.< 


mig är trött på att alltid behöva få vänta tills det passar herrn att dyka upp... jag vill se program på tv och vara lite social med päronen, men det går inte om man alltid måste sitta vid datan och vänta på ifall det mäjligne skulle kunna passa herrn att dyka upp _ _ förra veckan så glömde han bort mig.... nu är det väll samma sak, fattar inte hur många chanser han egentligen är värd.......


mig är dum, naiv och godtrogen.... tror alltid att han ska bättra sig, att jag kan förändra honom..... fan heller, det går inte att å honom att växa upp och ta lite ansvar för en gång skull... helt jävla omöjligt.... och han kallar mig barnunge, jag är fan mer vuxen, självtänkande och ansvarstagande än vad han är >.<


visst, han är ju "bara" 22, låt honom ha lite kul... men måste det ske på min bekostnad? jag är 18 och borde inte jag också då ha någon sorts rätt till att ha kul? visst jag kan inte umgås med vänner pågrund av praktiska skäl, och han vet att jag alltid är hemma och har tråkigt men ändå >.< det är så jävla orättvist humpf!


ne..... vet inte alls om jag har lust att flytta ihop med honom något mera.... liksom, varje kväll så kommer jag att få gå och lägga mig själv, somna ensam och alltid höra surret från datan och ha en tänd lampa i fejset....  känns inte precis så himmla frestande _ _


och hur vet jag detta?

   jo, för inte ens när jag var och hälsade på honom i england så la han ner datan. vi hade inte träffats på några månader. jag skulle bara vara där i dryga 2v. och då tycker man ju att 2v. spelande kan han väll offra sig för mig eller hur? O.o men neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej då, han spelade och där låg jag ensam och bara ville hem _ _ liksom, jag lagade mat, strök hans skjortor och städade hans rum. men fick jag något tack? nej, gick han och la sig tidigare? nej

   man kännde sig bara som en hurhållerska "jag är hungrig, fixa nått" han är likadan mot sin morsa så det kommer väll därifrån, och spelandet har hans farsa alltid hållt på med ända sen han var liten så han är ju van vid att somna till ett data surr och tända lampor. men jag vill inte ha de så, det är bara det att han aldrig fattar det >.< jag hatar att han spelar, men jag låter honom göra det för att man alltid måste kompromissa, men det är något som han tydlkigen inte har lärt sig >:< han måse fan mogna snart... jag pallar inte mycket mer... skit unge

Av Psycho ♥ - 31 mars 2009 13:19

yes, today was a good day....


hade skrivit en låååång bra text här om hur bra denna dan var..... men självklart så dampar datan och allt är borta så detta var en bra dag _ _ jävla bajs dator. varför händer alltid det när an har skrivit långt och faktiskt pallat att rättstava skiten? o.O why??? är det liksom som att den bara vet att nu har man lagt ner mycket möda på detta och så bara moahhah nu så ska vi pajja hennes dag (6)? eller vad är det frågan om?  och inte heller så kan man backa för då är texten också borta.... det är något som ja hatar med denna stidan... att så fort man råkar trycka på backa eller något händer så är allt borta.... hatar det.....


so today was a good day, now I must studdy _ _ blörk 

 

Av Psycho ♥ - 30 mars 2009 22:24

så, då har mig gjort högskoleprovet och jag fick hela 0,6!! mig mega stolt :D mig antog att mig bara skulle få typ, 0,3-0,4 så mig glad :D


 sen har jag märkt en till sak... jag har blivit så innåt helvete mycket sämmre på att skriva sen ja började att blogga O.o alla texter blir osammanhängande och lärarna undrar vad det är med mig xP

   liksom här så känns det så naturligt att man bara låter tankarna flöda fritt och då låter man det ske i skolan också.. vilket inte alls är bra där man hela tidenm måste tänka på början, mening och avslut.. och att alltid ha en tanke bakom varje ord >> humpf.. detta var inte alls bra......


men en bara sak iaf... mig har gjort provet så nu återstår det bara två riktigt stora orosmoment på min lista... lägenhet är det största sen så kommer skolan, ifall ja kommer in eller inte :S hjälp

Av Psycho ♥ - 26 mars 2009 19:44

hm.. jonas hade lovat mig att hjälpa mig med matten förra lördan iför provet... och som vanligt så blir det inte av _ _ det är något konstigt med honom, så fort man ber om en tjänst så är det jobbigt och helt omöjligt att genomföra... men om han ber om nått, då ska det hända på direkten och han blir jätte besviken ifall man inte kan... liksom, vad förväntar han sig? att man alltid ska ge och ge och ge? O.o jag vet att tjejer är uppfostrade så men ändå.... det är orättvist >.<


blä... sen så har han fått hem sitt nya ps3 så jag lär väll inte få prata med honom inom de närmaste månaderna..... livet är pest....

Av Psycho ♥ - 25 mars 2009 15:10

Så, onsdag... det betyder att jag har varit borta i hela 2 dar!:O mig måste bli bättre på detta >>


iaf, i måndags så var man ledig men måste ändå upp i svinottan (kl 6) för att följa med morsan till stan och se vart det är ja ska göra provet på lör _ _ och igår så var det vanlig skol dag, fast det var en bra vanlig skoldag eftersom vi inte börjar förens vid halv 10 så jag vaknade faktiskt av mig själv :O det har aldrig hänt förr att jag vaknar av mig själv till en skoldag och känner mig utvilad O.o man behöver verkligen tre dagars helger, mig röstar för det.. för man anvämder ju lördagen för att sova ikapp och söndagen för att göra något och att gräma sig över att man inte fick något gjort i går och att jobbet börjar snart igen... så om man har tre dagar ledigt så är man piggare och mer produktiv ^^ jag ser bara positivt i det, men så måste man ju kompensera det genom att man måste jobba fler dagar :/ eller helt enkelt så skaffar man ännu ett jobbtillfälle :D jag har löst jobbkrisen! alla får 3 dagars helger och genom det så får ännu en person jobb :D dock är ju inte det så vinnande för företaget.. men wtf, personalen går före allt... för som de är trötta och tex jobbar med vassa saker och de skär sig bara för att de är utmattade så kostar sjukvården, rehab och återinskolening (om det är möjligt) mycket mer än att anställa någion ett par timmar :P


tre dagars helger!! woho


sen så skiner äntligen solen :D wii dock är det ju tyvärr för kallt för att kasta av sig vinterjackan ännu men man blir ju pigare på mornarna iaf^^


sen så känns det här men högskoleprovet lite löjligt... jag kommer att få max 0.4 så ajg vet inte riktigt varför jag ens gör det... liksom jag får vara glad sålänge ajg kommer över 0,0 liksom >> det är matten som ställer till det, som vanligt.... att läsa och ta ut svar så sett är ju itne det jobbigaste, engelska texterna är ju lite jobbigare och ordförståelsen eftersom man måste kunna så många knepiga ord som man aldrig har hört talas om förut O.o ne men det är matten och diagrammen som stäler till det, jag vet att det bara är grundmatte och inget som man inte har pluggat på i de senaste 4 åren men ajg komemr ju inte ihåg hur man räknar ut procent, sannolikhet eller hur amn räknar ut arean från en karta O.o inte en jävla aning... det var ju liksom ett år sen jag ens räknade skolmatte


ne matte har aldrig varit min grej riktigt, kommer aldrig att bli heller... därför känns det lite jobbigt när man ställer sig i kassan på jobbet och kunderna kommer med spydiga kommentarer så som "kan du inte räkna?" "hur går det med matten?" "du har gått i skolan va?" liksom jag skulle vlija se dem göra samma sak och känna sig korkade och se hhur det går då, klart som fan att det blir fel... eller när de kör fulingar och ger en en massa sedalr och sen när amn säger att de fattas så står de på sig och liksom... vad ska man göra? det är ju bara att ge sig :/ jag är ju ändå bara en litne flickunge som inte är torr bakom örona ens, och man ska inte mucka med gubbar på 50+  

   det är faktiskt lite konsigt egentligen... att alla gubbar från 30 och uppåt alltid har den inställningen att tjejer som är yngre än dem kan man göra som man vill med O.o undrar varför ....

Av Psycho ♥ - 22 mars 2009 11:32

and once again i've been away for some time... doh


hehe, det är ju bara det att man har inte ork att skriva xP

så i torsdags var ja på praktiken som vanligt, en tant hitta en tia som ja fick :D

och i fredags så hade jag englenska och sen var man på cafet, mycket mindre folk där än förre veckan så mig var glad xP sen så hittade en tant en tjuga som ja fick :d wii så jag har tjänat 30 spänn på upphittade pengar denna veckan mig rik :D


fast inte nu längre.... var på bio igår, watchmen fan 95 för filmen + 206 för godis och hyrfilmer.. liksom där rök hela mitt sparkapital på en kväll _ _ men det var kul^^

filmen var bra, animeringan var skitdålig, tror fan att till och med jonas hade kunnat gjort den xP och då är det inte bra när en amatör som bara har hållt på med 3d i knappt ett år klår film;)

iaf, denna filmen är rolig, men ingen att se för den med svag mage.... blod och brutna ben in mängd och ovanpå det sex och nakna gubbar med huge willies :O



 

maha :D


sen så pratade ja länge med jonas igår för en gångs skull^^ det var underbart liksom att bara kunna ringa och inte behöva att plöja igenom en lista på saker som man har samlat på sig den senaste veckan utan man bara tjötar^^ wii :D



sen så är det SOL ute och man kan se himmlen för första gången på fela månader wii :D

sen så är det en sådan dag idag så som man känner att man hinner göra allt och ändå ha tid över, så idag är det en bra dag ^^


Av Psycho ♥ - 18 mars 2009 21:29

ahhh mig blir så trött... jag vet att jonas inte gör något fel men ändå så gör han det >.<

   liksom har inte fått prata med honom på en vecka nu, börjar att bli lite irriterande.... visst han skrev hej på skype i söndags natt och jag blev jätte glad, men nu så har han glömt mig ellre har inte tid och idag så är han på fest och super som vanligt _ _ ahhh 


   liksom jag är bara allmänt frusterad och trött och orolig och.. jag vet inte.. ah... allt är bara en enda röra även om det känns som att jag är påväg ut ur det värsta så jag behöver inte prata med honom om något viktigt egentligen, jag vill bara ventilera och känna att han tar sig tid för mig också, liksom att jag är viktig för honom och att han faktiskt bryr sig :/

 eller.. jag vet inte... jag vill bara att allt ska bli överstökat, att han bryr sig om mig och att han kommer hem.... om universitetet skiter sig så bor ja kvar här men så länge han är närmare så är det lugnt liksom, aldrig någonsin att jag släpper iväg honom igen >.< 


hatar detta... göra upp tider för att prata och så ser man fram emot dem varje dag, det är ju liksom det som får en att alls gå upp ur sängen... och sen så skiter han fullkomligt i en... eller ja, glömmer, hittar på annat osv.... han vet mycket väl vilka tider vi har men "glömmer" dem jämt eller har annat för sig.... 


äh jag vet inte... jag vill bara få prata med honom utan att känna stress eller att jag uppehåller honom från något som är 100 miljoner gånger mycket roligare, typ ett spel, fest eller något sånnt :/ 

Av Psycho ♥ - 17 mars 2009 20:00

konstig kväll... mig har hafft ont i magen och är enormt trött detta har varit hela kvällen, kan inte fatta vad det beror på O.o

   kanske är nerveran inför högskoleprovet som spökar, det ska ju hållas nästa helg :S och jag kan fortfarande inte ett skit... det kommer att gå crap _ _ mig gjorde ett test på nätet förra helgen... 0,4 det är skrattretande. det enda som jag kan stoltsera med är att jag faktsikt har gjort det _ _


ne, vet inte riktigt vad det är... känner mig bara så utmattad och ut arbetad. det känns liksom som att man sitter fast i klister, hur hårt man än kämpar så kommer man ingen vart. ingen lägenhet, ingen klarhet för hur sommarn kommer att vara osv. detta har ajg hållt på med så länge nu, speciellt lägenheten, mig har sökt intensivt i 5 månader nu, och då menar jag med att kolla upp  31 olika bostads förmedlingar dagligen... mig börjar tröttna lite nu... känns som att man inte kommer någon vart... visst att amn har sökt till universitetet är ju ett jätte kliv, och att provet snart är så sett.... på tal om valen, morsan blev inte alls glad när ja sa att jag hade sökt i bara sthlm. så den vanliga diskussionen tog platts "varför kan du inte söka till göteborg, karlstad, trollhättan?" och bla bla bla.... liksom är det inte nog påfrestande att ta reda på all fakta själv, ordna allt själv, fixa med lån, pengar, lägenhet, studier och tänka på allt allt allt och sen vetskapen om att ja inte kommer att träffa dem alls på flera månader? är inte det nog? måste hon liksom späda p det hela och göra det ännu värre?


mig trött... mig orkeslös... mig vill bort härifrån... mig har råpluggat och tagit extra kurser och planerat i två år nu, alla på skolan tycker att jag är en idiot som åker till "fjoll land"  och pluggar vidare.... liksom det finns ingen som står bakom mig i valet att flytta och plugga... ingen....

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilket färdsätt föredrar du?
 Bil
 Pendeltåg
 Långdistanståg
 Taxi
 Flyg
 Cykel
 Häst

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards