Alla inlägg under februari 2010

Av Psycho ♥ - 19 februari 2010 19:24

så är det fredag igen... och idag lär det blir en extra tråkig fredag... jonas vill bara spela, eller egentligen så ville han greja på sin data men den pajjade just så det blev spel igen. så jag sitter här vid min data och har bajstråkigt _ _

   det är fredag, man ska ha kul. mysa och bara slappna av, men det enda som jag har att göra är läxor O.o inte särskilt kul precis, brukade ha en liten lördagsmys och fredagsmys men det blev för dyrt och så kom det förnära inpå middagen eftersom jonas ofta kommer hem vid halv åtta....

   ne, idag blir det en tråkig fredag, går nog och lägger  mig snart ändå. palla vara uppe när man är trött för att ha tråkigt liksom

Av Psycho ♥ - 18 februari 2010 13:03

känns som att man alltid har trissiljoner saker att görahur mycke man än stressar och försöker hinna klart så blir det bara mer och mer att göra. antar att det bara är att vänja sig eftersom det är såhär som det kommer att vara resten av livet, men det känns inte bra alls... önksar att jonas kunde bli as rik så kunde jag bli lyxhustru och jobba för skoljsskull^^ hade varit päs :P

   det har varit min plan länge att bli lyxhustru, dock är jag lite osäker på om den drömmen verkligen kommer att bli sann, jonas har liksom jag en tendens att spendera pengarna O.o inte bra om man vill bli rik..... aja det är väll bara att fortsätta drömma, jobba och slita ett tag till. tillslut kanske jag blir så rik att jag har råd att gå i pension. så som det ser ut nu med det vette fan om de går O.o

Av Psycho ♥ - 13 februari 2010 18:33

rawr! har ansträngt mig masor och så märker man att man har överskridit max gränsen med typ 1000 ord _ _' fan asså... inte mer att göra än att kapa, men det är ju inte alls kul... visst jag vet precis vart ja ska kapa men i alla fall, de tär ju felra timamrs arbete som måste bort... dumma skola... dumma mig, som först ser det som en omöjligt uppgist att skriva 3200 ord och sen skriver typ 4000 >.< fan för mig asså....


aja, igår så hade vi några av jonas polare över och bjöd på fläsfilé stoppas med gorgonsola, jag gillade det inte alls men de andra älsakde det xP den var så jääävla mör att köttet bara föll isär O.o jag gillar lite tuggmotstånd men detta var en mix av puré och blodigt kött, och då hade det ändå varit inne i ugnen i över en timme på 200C så den måste ju ha varit klar liksom... jag har inte märkt någon sjukdom ännu så det är ju lugnt^^ men det var kul, har inte sett dem på ca två år nu så det var  kul att åter ta kontakten med dem igen, dock är de sånna där  människor som alltid kommer sent (igår kom de 1½ timme försent, därav var maten som den var), man får aldrig tag på dem och de har alltid något annat för sig. ELLER så säger de att de ska komma men kommer inte, sånna personer är väääääälldigt jobbiga att hålla kontakten med... oerhört jobbiga, det känns ju som att de liksom inte alla vill vara med en, även om man vet att de vill så är det alltid något annat som kommer ivägen, vilket är tråkigt :/

   men men,idag blir det väll film eller serier och allmänt mys.. imorrn får vi se vad som händer. jag påminda jonas om att jag ville ha en överaskning på alla hjärtansdag av honom för två veckor sen så han ska inte klaga på att jag itne har gett honom en chans att förebereda sig (jag har även påminnt honom under tiden) dock antar jag att jag får en chokladask och sen är det bra med det, visst det är snällt men ändå O.o lite blommor hade ju inte skadat^^ i början var han jätte romantisk men nu är allt de borta, antar att allt var ett raggnings knep >> inget  som han är i verkligheten, nu spelas det mest varvat med skola, jobb och polare....


men wtf, älskar honom ändå^^ lyssnar på prime och tänker sig bort till sommaren då man återser alla polare igen, fester och sena nätter på moppen.. ah vilka minnen ^^ men, nu är det typ 3 minus och tågen fuckar sig, stockholmare är inte gjorda för kyla. har letat efter ett par vinterskor men äverallt rä det högklackat som gäller, jag fattar itne hur folk kan gå i det i fem cm. snö, is och modd O.o fattar det inte, ja tycker att det är svårt nog när det är barmark.... hemma hade de inte stått så här många högklackade skor på hyllorna, där är det typ en halv meter snö så man kan absolut inte gå i fest skor då. de skulle dels bli förstörda, dels skulle det bli kallt och helt omöjligt att hålla sig upprätt ^^ hehe hade varit en kul suyn som sthlmare hade kommit ut till kusten under vintern och sett hur det verkliga livet ser ut, här klagar de på att de e typ 2cm smö på trottoaren, hemma ska man va glad om den är plogad över huvudtaget, då är det mest ett upptrampat lemmelspår som man får följa...


så summa summarum.... stholmare är bortskämda

Av Psycho ♥ - 11 februari 2010 17:55

usch vad seg jag känner mig nu... har knappt skrvit något idag, kommer liksom inte på något att skriva och den vanliga paniken börjar stiga över att det måste bli gjort. ordmässigt klarar jag mig rätt så snart över minimum, det är innehållet som är jobbigare, alla dessa drygt 2500 ord ska ju ha en mening annars tycker inte läraren att man har klarat uppgiften, de anser att det är innehåller som ska vara huvudprojektet, men att komma upp i dessa kvantiteter av ord är ju svårt bara det O.o sen så har vår käre frispråkiga prelle stått nere på torget  och gastat hela dan >.< gör ju inte saken bättre precis....

    vet inte hur många gånger han har fördömt mig för att jag total ignorerar honom ^^ det är alltid kul att reta upp en prelle som är ute på gatan och prisar gud, inte för att själva religionen är rätt/ fel, det skiter ja fullkomligt i. men att se att de säger att jag kommer att bli bestraffad för att jag inte går med i hans gäng är ju bara patetiskt xP alla religioner som säkert är ett par hundra världen över (inklusive sekter m.m) och alla tycker att alla andre som inte delar deras tro har fel och ska därmed bli bestraffade av deras tros gus. men har det hänt något? eller motverkar allas hat varandra? var det inte gud som gav oss den fria viljan och rätten att bestämma själv? säger inte prällen emot guds vilja då genom att pracka på alla hans tro? då är den ju inte ett dugg fri, man har blivit manad, hotad m.m för att gå med i deras "rätta" tro. vem som nu kom på den korkade idéen om att det bara finns en enda rätt tro... >>

   låt folk tro vad de vill, de finns ju dem som tror på aliens och sånnt, låt dem vara så länge de inte prackar på folk sin tro eller skadar någon så är det väll ingen fara? den poliktiska ställningen ska ju vara likadan, om man ska leva i ett helt demokratiskt samhälle där alla får välja vad de vill så kan det ju inte finnas något rätt eller fel O.o

   för visso rasism är fel i och med att man gör någon illa vilket var ett av kriteriumen för att ingen egentligen ska bry sig. skadar det ingen så är det ju lugnt, det som de flesta vill förbjuda handlar oftast om okunnighet, även om den specifika religionen, sekten elelr gänget kan de förekomma okunnighet i vad de egentligen står för. vilket i och för sig är rätt så lustigt, är man till exempel med i et hög extremistiskt gäng bara för att det är coolt och inte för att amn vet vad de gör så är det ju ingen ide att vara där. man måste vara medveten som sin omvärld och vad ens ställningstagande kan leda till. man måste se längre än till imorrn eller nästa månad, det handlar om nästa generation i vissa fall.

   det är jobbigt med alla val man måste göra, men detta är en specifik form, går man med i en hög extremistisk sekt eller dyl. så ska man tänka jävligt noga på om man vill ha dessa människor som dina fiender... för en dag kan det mycke väl komma sig så att man kommer till sina sinnes fulla bruk och vill gå ur, då blir de inte så himla glada på dig precis kan man ju anta. har mött en del nazister och de säger oftast att de inte är med för det politiska utan för att de känner gemenskap och uppskattning, det är en farlig väg att gå. jag känner mig hellre utanför än ger mig in i gäng och sånnt, visst på film är det en sak, men i verkligheten går inte dem som man skjuter hem efter klockan 4 och kommer tillbaka nästa dag vid 8. så funkar det inte i världen, det är som med de där generalerna nere i irak eller var de nu var, de får jätte mycker uppmärksamhet, fattar inte varför ... visst de har blivit mördade, men har inte alla blivit det som bor där då? alla civila? de är bara på fel platts vid fel tidpunkt, men dem ges knappt en notis om.. liksom "120 dog idag nere i.... bla bla bla" inte en jävel som bryr sig, men två svenskar :O åååå neeeeeeeej vad hemskt! sverige har ju inte varit delaktiga i krig på flera hundra år :O

  pyttsan, vi lät nazzarna transportera förnödenheter, fångar och soldatar på våra järnvägar, så neutrala var vi bravo sverige, det är inte många historieböcker som skriver om det precis, det ska hyrsas ner så gott det går. hade önskat att det inte hade varit de vinnande ländera som skrev ner hur det gick till i historien. jag vill veta hur de riktiga människorna hade det, de som drivs på flykt, de familjer som sprittlas och de som tvingas in i krig. det hade jag anset vara en mycker bättre historia att berätta, det kanske skulle få våra barn som sedan kommer att ta över världen och antagligne kriga lika  mycket dem, att för hoppningsvis ha det i bakhuvvet hur illa människorna har det och att de åtminstonne visar lite humanitet och antingen evakuerar någon stad och sedan tar de soldater som vill får kriga eller så avgör de slaget själva, i fäktning, schack eller poker. inte vet jag. men då blir ju inga oskyldiga skadade och länderna blir inte förstörda. det leder inte till något gott av krig, visst andra världskriget var bra på grund av att man fick stopp på hitler, men ändå... det var  många som stupade som man aldrig fick hem igen. det var missär i de flesta länder och i flera år senare... usas depprission 1940? typ 50% var arbetlösa om inte mer... det kommer alltid tillbaka liksom, man ska inte tro att man någonsin går undan ostraffad, inte ens som kontinent...





ne nu har ja skrivit en massa dravvel, måste fixa käk.. talas

Av Psycho ♥ - 10 februari 2010 23:01

vad gör man när polarna som är kvar på västkuten går hos psykolog och knarkar piller?

känns helt värdelöst... jag kan ju inte vara med dem hela tiden, det funkar inte...

   känns som det det var jag som höll dem gående, hela bunten utan att jag visste om det... känns inte alls bra... vet inte hur man ska hjälpa eller vad man ska göra... det är så tråkigt att alltid lyssna på deras dravel om hur synd det hela tiden är om dem, det är tråååkigt... visst man gör det ju men det är fortfarnde tråkigt. det handlar alltid om att det ska vara mest synd om dem, precis som med judarna.. detr ska alltid vara mest synd om dem, oftast är det de. men inte med de som är depprimerade, är så jävla trött på att de alltid ska ha det värst, det finns ingen som kan ha det värre än dem, ingen. töntar...


alla är väll lite deprimerade någon gång, men det spelar ingen roll för dem, utan för dem så är det världens undergång och det finns ingen chans att de någonsin kan bli glada igen. jag vet att det är så det känns, har ju också varit där. men för mig hjälpte det att skriv aut känslorna, men för dessa fröknar finns det inget botemedel utan det är bara allmän självömkan som gäller.


skärp dig!! klipp dig och skaffa ett jobb! visa för sig själv att du kan något ffs!!

Av Psycho ♥ - 10 februari 2010 22:24

O så länge sen det var som man var här...

ok, liten uppdatering....

   jag har slutat på filosofin och börjat på ett nytt program för att bli förskolelärare istället... sedan så letar jag febrilt efter en ny hyresgäst men det är ett väldigt kallt mottagande, folk säger att det är bostadbrist.. men det är ju bara så att folk är snorkiga, de säger att de är panikslagna och vill ha en lgh elelr rum nu. men det ska vara innanför tullarna, eget kök och som en egen lägenhet bara billigare och nära stan _ _ vilka krav det ska va...

   kanske tar in jonas brorsa istället, han verkar sugen på at flytta men då blir vår hyra ännu dyrare och det är ju inte alls kul för oss.. eller ja, mig snarare efterom det är jag som betalar allt här. men det är ju tur att jonas jobbar, annars hade det aldrig gått. då hade man ju fått säga tvär nej, man kan ju inte betala för de andras hyror när man själv går på knäna. det funkar bara inte...


tja... så just nu är men i ett studie lag på typ 5 pers, sköna polers men de lär ju försvinna eftersom man sen kommer att gå nya klasser .. vilket är skit, det tycker alla... men vad ska man göra? det är svårt att hitta nya polare eftersom alla går i olika klasser och så, ingen hinner få nya vänner.. i och med det så är det inge som vill skapa nya heller... det gör det oerhört jobbigt för en som inte har andra kompisar än de på andra sidan landet. man blir väldigt ensam. det är ju ok för dem som har bott här hela livet och har kvar polarna... men för sånna som mig är man ju dömd till ensamhet... det är ju helt bajs >.<


jonas sperlar och jag sitter just nu på ebuddy, min msn dampar så den funkar inte... det jobbigaste är att felet måste vara i datan i och med att jag har ominstallerat msn men samma problem uppstår fortfarande _ _ sen så har jonas gjort mig förkyld vilket är jäääätte passande... NOT! har en sju sidig inlämning på mån i förskolans historia och är man helt dövven i huvet är det ju as jobbigt att skriva, och dricker man typ monster elelr nått så får en sån go spänningshuvudvärk att man har lust att dänga huvet i väggen eller klämma ut allt slem ur bihålorna bara för att lätta på trycket just där.. bläh


22: 43 update- snackar med en gammal polare och brorsan om typ allt... voddler, spotify och jämför italienare med fransmän xP haha


har också märkt att jag skriver sååååå mycket sämmre på mina uppsatter och andre texter sen jag började skriva här, det är lösryckta meningar och inget sammanhang över huvudtaget O.o lärarna gillar det inte alls xP haha


tja... vad ska man skriva mer? irriterar mig som fan på den ena inneboenden.. han är as jobbig >>

   bara för att hans farsa är pastor så tror han att han är messias och ska rädda alla _ _ hatar snubben...


22:51 update- halsar det sista på dagens monster, funderar på att låta det bli kväll och ta en öl istället, har en kvar sen halloween så den är nog kall och go nu xP ne men vette fan... kanske ska sova och gå upp lite tidigare för att skriva klart den där jälva uppsattsen, har ju bara kommit halvvägs... bajs på läraren, vem pallar skriva 3200 ord O.o om förskolans historia? och framför allt.. vem bryr sig? visst det är viktigt att ta med sig, och det har stundom varit riktigt intressant men något så trivialt att politiekrna tog över makten över skolorna runt 1980 är ju ointressant... aja wtf det får gå.. måste man så måste man, hoppas bara att hon accepterar mitt försök til luppsats, jag gör ju så gott ja kan, det är bara det att oftast så räcker det inte ända fram :/ bajs skola

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilket färdsätt föredrar du?
 Bil
 Pendeltåg
 Långdistanståg
 Taxi
 Flyg
 Cykel
 Häst

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards