Direktlänk till inlägg 10 september 2012

2012-09-10

Av Psycho ♥ - 10 september 2012 16:33

Idag har jag varit på en föreläsning som handlade om hur man ska föra ett professionellt samtal. Mycket intressant och en bra föreläsare, tyvärr var det lite långt med tre timmar OCH att de var tvugna att mörklägga salen då de egentligen har hyrt ut hela skolan till förskola och gymnasium. Och vi vet ju hur intressant det är för en förskoleklass att se en massa vuxna sitta som i skolan, det existerar ju inte i deras värld, så det blir en massa bankande och sirrande.

   Att sitta den resterande timmen i mörker var ju inte direkt upplyftande för koncentrationen som redan var låg pga syrebrist. Jag kan spilla galla över hur de har hanterat denna flytten i timmar, och många med mig kan det också, speceillt lärare. Men det är något som man enligt svensk sed inte ska visa öppet, inte säga till om. Bara knyta näven i fickan och bita ihop.


Några i klassen försökte skriva ett klagobrev, vi fick till och med adressen från läraren om till vem man skulle skicka det till för maximal effekt. Men de backade ur, rädda för vad som skulle kunna hända med dem när de hade skickat brevet. Jag försökte skriva ut min ilska på facebook, ingen bra idée.... mamma och jonas var på min inom sekunder om att ta bort det. det sjag skrev kunde ju få koncekvener på min skolgång och mina betyg :O osv osv.... alltså.. nog för att det är lite av en jantelag att inte säga ifrån, bara ta emot, men vad skulle kunna hända? att jag blir reglerad? visst, men högst otrovärdigt. Det är inte något diktaturland som gör sig av med upprorsmakare, skolan utbildar ju ffs filosofer och andra människovetare. Men man tror att det ska hända, och den lilla tron räcker för att man ska avstå.

   Vidare så tror man sig inte heller ha någon makt i det man säger, vi studenter går på universitet/ högskola i snitt fyra år. Så om några år är problemet löst och gnällspikarna är borta, allt är lugn och ro. De som vi (studenter) tror har mar makt än oss är lärarna, de var heller inte alls glada över flytten och uppmuntrade oss till att vara med och bestrida beslutet. Men om inte ens de som har jobbat där i x-antal decennier kan påverka det, hur kan då vi som bara har varit här i ett år? hur är det möjligt?



ne, tråkigt är vad det är....


men för lite mer uplyftande tankar så har jag nu äntligen beställt en ny mobiltelefon :) det kommer att bli skönt att kunna bli nåbar och att kunna nå folk igen. När man vill alltså. Det är inget fel på telefonen i sig, och jag älskar den till tusen. Vill egentligen inte byta, men den tappar täckning hela tiden, och stänger av sig. Samt hänger sig :/ det funkar ju liksom inte att så fort man ska ringa, så beöhver man starta om mobilen för att sedan knappa in pinkoden och vänta tills alla program har uppdaterats m.m Det är en HTC för övrigt, och alla som har en HTC vet om att det tar eeeeeevigheter för dem att startas...


Så nu har jag beställt en ny samsung galaxy s III, den är lite stor för mina händer, men jag tror att man vänjer sig. Den är lite stor för mina fickor också men det får gå, jag får helt enkelt börja bli lite mer kvinnlig och ha med mig handväskan överallt :P


Det var egentlgien tänkt att jag skulle ha fått den förra veckan eller nått sånt, men det varkade som att beställningen hade försvunnit i cyberspace eller nått.... tele 2 hade i fall fall inte fått någon beställning.... så jag gjorde ne ny och samma otur hade jag igen. Första gången så stod det att det var leveranstid på 3-4 veckor, sen verkade det ha kommit in en ny leverand för det stod 1-3 dagar. Men då ville jonas kolla en grej, och vi alla vet hur det går då.... det tog x- antal dagar innan han kom sig för och då hade det redan blivit 6-10 dagar och jag hade fått honom genom mitt tjatande sur. Sedan stod det åter igen 3-4 veckor..... jag tror jag blir galen >.< och inte nog med det! den skickas till din folkbokföringsadress! och inte där man faktiskt bor >.< så jag måste be mamma hämta paketet och posta det hit upp, så det kommer ta en vecka utöver det det kommer ta för tele 2 att skicka det från första början :(


Jonas blev så sugen på en sån telefon han också, så han beställde också en första rundan, och den kom hem efter 1 dag!!!! jag har väntat i över en månad :( orättvist..... något annat som vi också väntar på är böcker från adlribris, det står 2-5 dagar, men om man tittar noga så är det bara själva tiden mellan dem och din dörr som är 2-5 dagar.... vi har snart vätat i 10 dagar på att de ska komma, men på deras hemsida såtr det fortfarande "under behandling" så det lär nog dröjja ett tag till innan vi får dem. Och vi behöver dem ju nu! det är alltid korta kurser och man behöver böckerna snabbt, det är därför många köper dem på akademibokhandeln. Inte för att det är billigt (för det är det inte) men för att man fakiskt får boken i handen samma dag......




ne nu ska kag fasiken öppna ett fönster, nog för att han är förkyld men man behöver ju inte omvandla rummet till en gaskammare >.>


over and opening...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Psycho ♥ - 2 december 2012 01:31

varför säger jonas alltid att den nya datan är min, men det är han som snvänder den mest och har lämnat "his stamp" på den så att säga... full med skit, långsam, aldrig laddad och kletig/smuttsig.... inget av det som jag hade gjort om det hade varit ...

Av Psycho ♥ - 4 november 2012 17:43

Nu har jag inte haft tid att skriva, eller snarare. Jag har inte tagit mig tid, jag tänker alltid att "det här ska jag skriva" men det blir ju inte av.    nu har jag äntligen haft en ledig helg, verkligen välbehövligt känner jag. har inte gjort någ...

Av Psycho ♥ - 25 september 2012 21:23

Nu helgen har jag varit hemma hos mina föräldrar på västkusten. De hade öppet hus förbåda fyller 50 nu i år :) och när jag ändå var där så passade jag på och hämtade ut min nya fååån :D wiiii älskar den ...

Av Psycho ♥ - 19 september 2012 22:11

Idag har jag träffat en gammal klasskompis som har fått barn, ne mycket tyst och snäll lite pojke. Han är bara två månader, men han lät oss ändå hålla honom och sa inte ett knyst, förutom när han blev lite hungrig började han gny lite. Inte mycket me...

Av Psycho ♥ - 17 september 2012 22:47

Jag skulle vilja ha nya skor.... vill nästan alltid ha nya skor och handväskor, men har aldrig pengar och jag kan inte gå i högklackat :( fattar inte hur folk gör, får de inte ont i fötterna?!!!  jag kan knappt gå en kväll i dem utan att få skavsår o...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilket färdsätt föredrar du?
 Bil
 Pendeltåg
 Långdistanståg
 Taxi
 Flyg
 Cykel
 Häst

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards