Alla inlägg den 3 september 2012

Av Psycho ♥ - 3 september 2012 17:41

idag påvägen hem på pendeltåget var det fan action! på en station så stanne vårat tåg precis och tåget på andre sidan skulle just avgå. Då hör vi hur en kvinna skriker "stoppa tåget" för full hals, folk springer mot konduktören (som är i andra änden på tåget) och viftar med armarna för att få honom att stanna.

   Tåget stannar till och vi ser hur fler springer tillbaka mot kvinnan, (som vi inte har sett förens nu) och det visar sig att hon hade fastnat med armen i dörren på tåget. Detta var ett av de gamla tågen sedan 70-talet som inte har någon sensor vid dörren som känner av ifall något är i kläm, vilket de nya tågen har. De tar in de gamla tågen under rusningstrafiken då det inte finns tillräckligt med nya tåg till alla avgångar.

   Men i alla fall, vårat tåg åkte iväg och allt vi fick se var att fok försökta bända upp dörren för hand och trycka på knappen för att dörren ska öppna sig. Tåget sotd ju still i alla fall, och man kan ju hoppas att chauffören kollade ut och öppnade dörrarna, vilket jag antar att han gjorde :)


så, det händar allt endel är uppe med SLs trafiken :) när jag skulle in till exempel så blev vi en kvart försenade, jag vet inte hur de lyckas men allt oftare går de fel. Då tänker man allt mer på hur det sägs vara i Kina, där konduktören måste ge en personlig ursäkt till resenärerna ifall tåget är en halv minut försenat. Här är det mer skrew you! från SLs sida och glöm att du får igen några pengar eller kompensation ifall du blir försenad på grund av dem, ifall förseningen inte överstiger 20-30 minuter. Och ifall det inte finns ersättningsbussasr insatta (vilket alltid kommer efter 19 minuter, och genast blir smockfulla. För tänk ett tåg som har kapacitet för 200 passagerare ska dumpa av dem på en buss för 55. Och dessutom så slutar inte tågen att gå till den hållplattsen så det kommer ständigt nya människor som man måste slåss med.) Men allt är ju inte bara ris åt SL, hellre något som går som det vill än ingenting alls :D


ne nu ska jag göra middag


over and out!

Av Psycho ♥ - 3 september 2012 12:45

Ja, idag börjar jag skolan igen.. sent jag vet :/ alla andra började den 20/8 men inte vi nej :) hehe

    så nu sitter jag här hemma och bara väntar på att få åka iväg och få första dan avklarad. Den sätter liksom stämningen för hur resten av kursen kommer att vara, kommer det vara många gymnasiestudenter? många pluggisar? kommer läraren att vara en sträng sak som tror att vi kan allt och har läst allt? eller kommer det vara på helt andra hållet? läraren säger inte ett knyst utan anser att vi ska ta reda på alla svar själva, gruppen är ointresserad och man sitter där själv med arbetet?

   i båda scenariona så får jag mycket jobb xD vilket jag antar att jag kommer att få, dessa kurser på 7,5hp är extrema på SU. visserligen så är vi bara i skolan 3ggr/v men det betyder också att vi får massor att läsa hemma och en massa ny info som vi ska tenta upp om tre veckor. Här gäller det att lägga upp plugget rätt :O vilket jag inte är så bra på xD haha, ne det brukar ju bli lite panikplugg sista veckan.

   Sambon har sagt nu under mina två "semeser" veckor att jag nu ska passa på att läsa böckerna innan skolan börjar för att ha en övergripande inblick i vad böckjerna handlar om, OCH slippa läsa dem sen när man är stressad. Men vem vill jobba på semestern? detta är ju trotts allt mitt jobb oO dock är vi studenter väll de enda som behöver betala för att vi jobbar... men wtf, hoppas på en högre lön sen när man är klar för att betala av lånen :) annars finns det ju ingen vits med detta alls.. mer än att jag vet inte alls vad jag ska bli när jag blir stor, jag har trott att jag ville bli förskolärare, men när nu examen närmar sig så skrämemr det mig mycket :S då blir man ju vuxen på riktigt, och man måste till ams elelr nått och söka jobb, liksom stå med mössan i hand och be om någons nåder :/

    visst, jag vet att med min utbildning så kan jag jämföra och låta arbetsgivarna tävla lite om mig men man kan ju ändå inte få hybris. vilket jag oerhört lätt får, minsta lilla beröm som jag låter komma nära mig så blir jag helt plöttsligt världsmästare på ämnet. därför är det lättare att alltid slå bort allt beröm och hela tiden trycka ner sig själv och påminna sig som hur kass man är. för man har allt för många gånger åkt på nemesis obarhärtiga tillbakaslag :( och det är inte kul...




aja, nu måste jag göra mig iordning för skolan, kan ju inte komma första dan som ett gammalt troll xD


over and out!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilket färdsätt föredrar du?
 Bil
 Pendeltåg
 Långdistanståg
 Taxi
 Flyg
 Cykel
 Häst

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards