Direktlänk till inlägg 3 september 2012

3/9-12

Av Psycho ♥ - 3 september 2012 12:45

Ja, idag börjar jag skolan igen.. sent jag vet :/ alla andra började den 20/8 men inte vi nej :) hehe

    så nu sitter jag här hemma och bara väntar på att få åka iväg och få första dan avklarad. Den sätter liksom stämningen för hur resten av kursen kommer att vara, kommer det vara många gymnasiestudenter? många pluggisar? kommer läraren att vara en sträng sak som tror att vi kan allt och har läst allt? eller kommer det vara på helt andra hållet? läraren säger inte ett knyst utan anser att vi ska ta reda på alla svar själva, gruppen är ointresserad och man sitter där själv med arbetet?

   i båda scenariona så får jag mycket jobb xD vilket jag antar att jag kommer att få, dessa kurser på 7,5hp är extrema på SU. visserligen så är vi bara i skolan 3ggr/v men det betyder också att vi får massor att läsa hemma och en massa ny info som vi ska tenta upp om tre veckor. Här gäller det att lägga upp plugget rätt :O vilket jag inte är så bra på xD haha, ne det brukar ju bli lite panikplugg sista veckan.

   Sambon har sagt nu under mina två "semeser" veckor att jag nu ska passa på att läsa böckerna innan skolan börjar för att ha en övergripande inblick i vad böckjerna handlar om, OCH slippa läsa dem sen när man är stressad. Men vem vill jobba på semestern? detta är ju trotts allt mitt jobb oO dock är vi studenter väll de enda som behöver betala för att vi jobbar... men wtf, hoppas på en högre lön sen när man är klar för att betala av lånen :) annars finns det ju ingen vits med detta alls.. mer än att jag vet inte alls vad jag ska bli när jag blir stor, jag har trott att jag ville bli förskolärare, men när nu examen närmar sig så skrämemr det mig mycket :S då blir man ju vuxen på riktigt, och man måste till ams elelr nått och söka jobb, liksom stå med mössan i hand och be om någons nåder :/

    visst, jag vet att med min utbildning så kan jag jämföra och låta arbetsgivarna tävla lite om mig men man kan ju ändå inte få hybris. vilket jag oerhört lätt får, minsta lilla beröm som jag låter komma nära mig så blir jag helt plöttsligt världsmästare på ämnet. därför är det lättare att alltid slå bort allt beröm och hela tiden trycka ner sig själv och påminna sig som hur kass man är. för man har allt för många gånger åkt på nemesis obarhärtiga tillbakaslag :( och det är inte kul...




aja, nu måste jag göra mig iordning för skolan, kan ju inte komma första dan som ett gammalt troll xD


over and out!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Psycho ♥ - 2 december 2012 01:31

varför säger jonas alltid att den nya datan är min, men det är han som snvänder den mest och har lämnat "his stamp" på den så att säga... full med skit, långsam, aldrig laddad och kletig/smuttsig.... inget av det som jag hade gjort om det hade varit ...

Av Psycho ♥ - 4 november 2012 17:43

Nu har jag inte haft tid att skriva, eller snarare. Jag har inte tagit mig tid, jag tänker alltid att "det här ska jag skriva" men det blir ju inte av.    nu har jag äntligen haft en ledig helg, verkligen välbehövligt känner jag. har inte gjort någ...

Av Psycho ♥ - 25 september 2012 21:23

Nu helgen har jag varit hemma hos mina föräldrar på västkusten. De hade öppet hus förbåda fyller 50 nu i år :) och när jag ändå var där så passade jag på och hämtade ut min nya fååån :D wiiii älskar den ...

Av Psycho ♥ - 19 september 2012 22:11

Idag har jag träffat en gammal klasskompis som har fått barn, ne mycket tyst och snäll lite pojke. Han är bara två månader, men han lät oss ändå hålla honom och sa inte ett knyst, förutom när han blev lite hungrig började han gny lite. Inte mycket me...

Av Psycho ♥ - 17 september 2012 22:47

Jag skulle vilja ha nya skor.... vill nästan alltid ha nya skor och handväskor, men har aldrig pengar och jag kan inte gå i högklackat :( fattar inte hur folk gör, får de inte ont i fötterna?!!!  jag kan knappt gå en kväll i dem utan att få skavsår o...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilket färdsätt föredrar du?
 Bil
 Pendeltåg
 Långdistanståg
 Taxi
 Flyg
 Cykel
 Häst

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards