Alla inlägg den 4 september 2012

Av Psycho ♥ - 4 september 2012 19:26

Nu har jag prövat ett nytt recept, jag var skeptisk till det från början men gav mig fan på att testa. Det är kolakakor heter de, man har mördeg runt en centerbit. Och alla vi som tidigare har bakat med kola choklad vet om hur det blir... stenhårt, inte kola aktigt alls. Men jag tänkte "äh va fan, nån gång måste det ju fan gå" så jag pröva....


först så är receptet luddigt, något fruktansvärt liddigt, alla mått står i ca mått. Sedan står det "ta en rejäl bit deg runt centerbiten så att hela täcks" inte fan gick det oO!? nog för att jag vet att recept sällan stämmer med hur många bitar det blev, men jag tänkte vara duktig den här gången och faktiskt få till så många som det stod. Så jag tog en rejäl bit deg, kladda det runt chokladen och när jag hade slut på deg hade jag bara kommit till 12 av 25 bitar!. Så det var bara att dela på de andra och när jag äntligen hade kommit till de där djävulska 25 bitarna så var chokladbitarna precis täkta med deg! WTF?! vem kallar det för "en rejäl bit deg"?? det var ju pyttelite! och givetvis då hade första omgången genom min misshandel fått sprickor i sig så typ hälften läckte ut. Så jag gjorde ne ny satts, denna gången gick det inte alls. Antagligen var köket för varmt för allt bara smälte bort och alla pajja. Men jag tänker inte ge mig! jag ska lyckas. Så imorrn blir det till att köpa mer center och mer bakplåtspapper :)



Fick förresten nyss reda på att en gammal vän till mig ska flytta till London! man är ju inte lite avundsjuk >>

Vi hade tänkt flytta dit efter jul, men i och med att Jonas examen blir försenad så får vi se på det.... Han ville börja på ett as coolt företag som hade en föreläsning på KTH i våras. Det är ett 3D företag som gör 3D efekter till filmer, typ Narnia och Harry Potter :O

   Men nu verkar det ha lagts på is, av någon anledning verkar Jonas inte alls lika på med att flytta. Jag vill järna bo utomlands i kanske några år, innan barn och grejjer kommer in i bilden. En dröm jag har haft länge är att åka till Australien :) det största vore ju antingen att man jobbade rumpan av sig och sedan hade ett halvårs semester med att åka till Japan, Nya Zeeland, Australien, Hawaii, USA, Island, England och sen hem igen :D Eller att man jobbade som forskare i England, Australien och USA. Jag tycker det varkar så himla intressant att se hur olika länder tänker, dels tänker jag mig England eftersom de är ganska så lika oss i det mesta. Australien för att man får aldrig höra något om vad som händer där nere, om det inte är någon naturkatastrof förståss. Och sen vill jag ju givetvis åka till USA för att se ifall ryktena och fördommarna är sanna. Hur fungerar deras skolsystem? hur fungerar det med day care? detta för att jag personligen kallar Sverige för ett USA wanna be, det känns som att Sverige är som en liten lillebror som gärna föjer i coola storebrorsans fotspår och gör som ha gör >> men i alla fall... att åka utomlands vore kul :)


Ne nu ska jag äta mat... har inte haft tid med det idag, har bara blivit skit. Är dock inte så sugen på korvstroganoff, men ibland får man helt enkelt ta tjuren vid hornen och äta något som är mindre gott men desto bättre för plånbiken :)


over and eat!

Av Psycho ♥ - 4 september 2012 16:30

Vet inte vad det är, men känner mig slut och trött. Kanske är det vädret? Nog för att det var min första tidiga morgon på några veckor men ändå Oo jag har ju vilat i typ 2 timmar sen jag kom hem.

    Kanske är det allt som ska göras som får en att tappa lusten för att göra något alls? Jonas mamma har bett mig att stå för tårtorna m.m till hennes 50- års fest. "bara" 40p _ _'  så det tar ju både kraft och planering, ovanpå det så tjatas det om träning, varför måste alla vara sånna träningsnördar? vet de inte att det finns ne ny upåpfinning som klals TV och kan ge mycket bra underhållning istället för att se (lukta) andras svett? och ovan på DET så har vi fått en hel del i skolan att göra, tills på torsdag ska vi ha läst ut en bok, läst lite mer i en annan och skrivit om dem och lämnat in det till läraren :O

   känns som att motivationen för att göra något av de sakerna är på minus Oo  jag hade planerat att baka, både igår och idag.... igår blev inte av så nu måste jag helt enkelt göra det. tänkte träna idag, tror inte att det blir av det heller.... eller att läsa.... ah, fattar inte var andra får sin energi ifrån :O ge mig lite!!!




over and down ZzzzZZZzzzz

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilket färdsätt föredrar du?
 Bil
 Pendeltåg
 Långdistanståg
 Taxi
 Flyg
 Cykel
 Häst

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards