Alla inlägg den 12 september 2012

Av Psycho ♥ - 12 september 2012 15:54

så, nu är man hemma igen. Har varit i kontakt med www.gotterian.se via facebook och de har sagt att de ska ta in mer godis ifrån USA med felra länder   Underbart   


Vidare har jag nu fått ett sms om att min telefon har kommit :D ännu mer yeyy! dock kommer jag inte att kunna lägga vantarna på det förens om några veckor då jag åker hem igen över helgen för att fira mina föräldrar >>    men den finns där i alla fall :D whoho!


Nu ska jag bara komma på vad vi ska ha till middag... jag känner inte alls för att göra soppa, men jag måste bli av med ett vitkålshuvvud och lite potatis Oo några förslag?

    Det får inte innehålla ägg då Jonas är allergisk :/



  

Av Psycho ♥ - 12 september 2012 11:05

Har hittat en ny hemsida, låter spännande. Funderar på att beställa därifrån faktikst. Man måste ju supporta ett företag från övertårneå xD


det jag pratar om är www.gotterian.se   Här har vi en massa godis som man aldrig har hört talas om :D jag kommer i alla fall att beställa allt som kommer fårn USA, älskar att pröva på nya godis sorter från andra länder :)


det är något som jag har som intresse när jag åker utomlands, gå in och se hur deras mataffärer ser ut och hur deras matkultur ser ut. Det är faktiskt jätte instressant :D annars får man ju inte reda på så mycket om det vardagliga livet bakom alla turistfällor och McDonnalds. Till exempel så har man strössel på smörgåsen i Holland, det hade jag ingen aning om innan jag gick in i en mataffär när jag var där. Det kändes lika konsitgt att se att de sålde vin intill frukten och jag som 18 åring fick köpa utan att de kollade legg Oo kändes mycket underligt, men de har ju 16 årsgräns i Holland så det var nog inte så konstigt ändå.


Det är något jag rekomenderar i alla fall, när ni är utomlands; gå och kolla hur deras mataffär ser ut :D

Av Psycho ♥ - 12 september 2012 10:33

Idag ska man in till skolan vid 12, kommer härligt nog att hamna i rusningstrafiken på vägen hem _ _'


men jag hann i alla fall läsa nästan allt igår ^^ har bara 200 sidor kvar, så jag läser dem ikväll och får en ledig helg :D Vi ska egentligen skicka in en liten referens text till läraren innan varje seminarium, men på förra seminariumet så hade typ ingen skickat in. De flesta hade inte ens fått böckerna. Så det gör nog inget ifall man chillar lite och skickar in det ikväll istället... Det han ändå vill ha är de anteckningar som jag redan har skrivit ner, men det känns ändå som att det sätter lite mer press på en när man måste skriva in det till läraren :S det ska ju liksom bli bedömt och då måste man ju skriva något bra :O gillar det inte, men det ger ju extra push för att man faktiskt ska läsa ^^


Men nu ska man göra luch och åka iväg, tycker inte om att börja sent. Även om det är skönt att få sovmorgon^^ men man får inget gjort :/ jag behöver städa >>



over and cooking

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilket färdsätt föredrar du?
 Bil
 Pendeltåg
 Långdistanståg
 Taxi
 Flyg
 Cykel
 Häst

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards