Alla inlägg den 8 mars 2009

Av Psycho ♥ - 8 mars 2009 17:59

Mjo, man kan nog tro det... bloggen har teckniskt sett varit död ett bra tag nu...

   men jag har mina anledningar... mig har ju varit i england och det är först nu som mig har orkat att kravla mig fram till datan och gjort mer än att kolla mailen xD

   iaf, mig var i durham, en liten studentstad som ligger strax under new castle, alltså i den nordligaste delen av england och i och med det så har de en brytning som kan göra det lite svårt för sånna som mig med knagglig skol englenska att fatta vad de säger xD så det var tur att jag hade jonas där som kunde prata i mitt ställe xD  staden är liten och man akn gå över allt, de har ett tesco som är öpper 24/7 :D älska det, fatta härligt det var när man knatade in där halv 2 på natten och handlade käk xP haha annars är den inte så olik de andra städerna i england, tegelstenshus och järnsmide så långt ögat når, och där tegelstenshusen tar slut börjar stenhusen xD

   sen så har de inga övergångsställen Oo så man får springa för att det är grön gubbe en väldigt kort tid och sen så får man helt enkelt lita på sin tur att ingen bil kommer och kör över en... det är ett jävla tempo som de kör i också Oo bilgalningar, inte nog med att de kör på fel sida vägen, de kör fort också :O xP

   ne men det är en fin stad^^ jag gillade att vara där, även om man var lite putt på jonas bara för att han hela tiden spelade dataspel och jag kunde inte få ta vara på det fina dagsljuset och se mig omkring >> men det blir väll bättre nästa gång hoppas jag^^ mig vill åka dit igen, och det lär väll bli i juni för att hämta hem honom^^ billigare så antar jag.. iaf roligare :D det som har tagit musten ur mig helt är det att i england så har ja gått och lagt mig vid typ 8 på morgonen... så ni fattar du trött man var när man har legat vaken hela natten och försökt att somna och ska upp vid 7 _ _ inge kul... plus att det är 1000 gånger svårate att somna utan jonas vid sin sida :( saknar honom sååå

   sen så fick man en smäre chock när man kom tillbaka.... 2 prov, 2 inlämningar + fixa ny kontaktperson för nästa års studentmössor och sen högskoleprovet och välja inför universitet... + lägenhet, sommarjobb ändrade planer med praktiken, planer inför sommaren med festivalen och englands resan... och ovanpå allt sammans så har jag fått frånvaro den veckan som jag var borta ifrån skolan _ _' jag lämnade in en ledighets lapp... vad mer kan ja göra? Oo...  och morsan är arg som ett bi och klagar och ställer orimliga krav på en hela tiden...... mig vill tillbaka till england... mig vill tillbaka till den sköna känslan som man hade där borta.. visst man bodde i korridor med delat kök och man fick diska en jävla massa verje dag.. men hellre det än morsan gnat :/ blää.. mig har inte ens varit hemma i en vecka och redan så längter jag så otroligt mycket på att få komma bort här ifrån igen...


tänk när jag och jonas bor i engen lägenhet^^ underbart, ingen morsa som klagar... ingen farsa som är irriterande och krävande... bara vi två och polare :P visst skolan kommer att  ta mycket tid, städ tvätt och disk och sånnt men ändå... äntligen få klara sig själv,äntligen bli fri :D morsan tror inte alls på att jag kommer att fixa det, hon bara "nä men du kan väll bo här, närmare hemma så att jag kan hjäpla dig och så kan du ju hälsa på oftare, vi kan hälsa på oftare"... jo jo.. jag har allt sett hur det går till när vi är i lilleborsans lägenhet... de möblerar om, sätter upp nya gardiner som de tycker om osv.. gör om hela stället till så som det hade sett ut ifall det hade varit dem som bodde där _ _ man liksom.. hallå!! det är hans ställe, låt honom få hade som han vill, han får väll lära sig av sina egan misstag att det kanske inte är så smart att ha lösa skruv i rummet men ändå... det är hans ställe och jag skulle aldrig palla att någon kommer in och ändrar i mitt hus :O


ne... usch.. snaknar jonas så... alltid lika hemskt när man tvingas att åka ifrån honom... men det känns iaf inte lika hemskt som när han lämnar mig här.. då luktar ju sängen som honom, allt runt om kring en påminner om honom osv.. det är nog faktiskt ännu jobbigare... men ändå... man får faktiskt stora sömnproblem när han inte är här :( saknar dig älskling....



detta är på katedralen som man kunde se vart man än var i hela durham (nästan) 


och självklart en bild på oss framför^^ 



katedralen var jättestor och man kunde gå upp i ett astonimitorn och se ut över nejderna^^ dock var det en mulen dag så man kunde inte se så långt >> men denna är verkligen värt ett besök, stor och jättevacker^^ +! att det var här inne på borggården som de spelade in harry potter ;) status!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilket färdsätt föredrar du?
 Bil
 Pendeltåg
 Långdistanståg
 Taxi
 Flyg
 Cykel
 Häst

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards