Alla inlägg den 18 mars 2010

Av Psycho ♥ - 18 mars 2010 21:46

nu börjar det kännas att avgiftningen är på g.. är trött, har huvudvärk och är allmänt väck i skallen... under min tentaperiod så har jag i princip levt på monster och godis. nu har jag en "vit månad" vad gäller monster i alla fall (det är ju påsk snart, då kan man inte dissa godiset) jag vet att taurin inte är bra det minsta, men det funkar i små mängder och korta stunder. en burk varar trotts allt i två dar för mig så jag överkonsumerar inte. men det är fortfarande inte bra, och jag känner även när man dricker det att huvvet inte mår bra. men jag kan inte fixa plugget annars, jag har försökt men det går fan inte. jag bara somnar, det är precis som om huvvet får en overload eller nått O.o


i alla fall, anledningen till att jag skriver nu är att ja kom på att jag lika gärna kunde slänga in ett recept här^^ lagade det till middag idag (igen)


texmex soppa^^

allt man behöver göra är att hacka lök (vitlök och gullök/purjolök) fräsa den, fräsa upp köttfärs och hacka pot som man också fräser en stund. sedan har man på vatten, texmex krydda och buljong. låt koka... klart :D


klart kan man ju variera detta, man ja häva i morötter, bönor och linser. även persilja är inte helt fel^^ till kan man servera focaccia, vanligt bröd eller tortillas^^ eller gräddfil för dem som gillar det. mumms!


bra mat ska vara enkel, snabb och god. detta är inte fett mer än köttfärsen och kolhydraterna i pot. bra och god mat helt enkelt^^ mat ska inte vara komplicerad att laga, det funkar bara inte, då lagar man inte till den helt enkelt.

Av Psycho ♥ - 18 mars 2010 17:01

tänkte lägga upp lite bilder på hur kul man kan ha det en söndag eftermiddag när man pluggar till en tenta....        

lite bilder på hur man bor också, fiiiint med solske :D

Av Psycho ♥ - 18 mars 2010 16:43

äntligen så fungerar internet här hemma igen^^ det har varit till och från ett bra tag nu så då har jag fått prioritera vad det är som man behöver komma åt på datan.

   nu så har jag i alla fall gjort min sista examination på denna kursen, jag hr köpt böcker frö runt 2000 till nästa som börjar på mån och denna helgen ska jonas till sin morsa så jag kommer att vara helt själv och det kommer att bli så jääävla skönt^^ dock lär det bli smått tråkigt :/ det är inte kul att vara helt själv heller men wtf det är bara för två dar, lite eget mys eller nått. får se vad som händer... alla beror ju lite på vädret också, och om jag ska mysa till det på lördagskvällen med något kanske >> vi får se, har som sagt inga planer på något mer än att det lär bli framför tvn som jag hamnar, har inte kvar så många kontakter på datan längre, vilket har sina orsaker.. jag har inte tid :( sen så funkar inte mitt msn heller och ingen i swe har tydligen skype _ _'



men facebook har ja iaf , så där kan man ju komma i  kontakt med de andra, såg igår att en föredetta tjejkopis har tydligen hafft sambo i 6 mån nu, hon fyller 19 och han är 34... jag har inga direkta fördommar om åldrar, men detta är väll lite väl att ta i? hon har alltifd varit för de äldre men kan inte han hitta nån som är liiiite närmare hans egen ålder, dessutom så ser han inte s¨bra ut heller. det gör för den delen inte hon ändå så det passar väll xD

   men det som jag stör mig mest på det är att hon var ihop med jonas bästa polare i typ 1,5 år, de "förlovade" sig efter två månader, alltså han sa att det var en förlovning, hon sa mer att de var ett bevis på kärlek och att de hade ett öppet förhållande. han var i schweiz ett år och sa att han hade färsmö medan hon knulla runt här hemma. och han kom till oss och sa att de hade gjort slut runt den tiden som hon måste ha flyttat in hos den nya för att kunna ha bott där i ett halvår. jag visste ju att det inte skulle hålla men ändå O.o lite paff blir man ju, att hon har gått bakom ryggen så mycke på honom att hon till och med flyttar ihop med en annan i samma veva som hon ryter en förlovning. visst hon var här uppe och träffade andra och när hon väl skulle vara med sin fästman så ville hon inte vara nära honom. det är lite fel i sig. jag blev faktiskt glad när han kom och sa att de hade gjort slut, han förtjänar någon bättre än henne. hon bara förstör för andra för att själv få alla uppmärksamhet, hon till och med pajjade min student så jag är glad att hon är ute ur mitt liv nu.

   dock tog det mig typ 3 -4 år att fatta att det fattas något i huvet på henne, lite korkad och bitchig är jag allt ;)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilket färdsätt föredrar du?
 Bil
 Pendeltåg
 Långdistanståg
 Taxi
 Flyg
 Cykel
 Häst

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards