Alla inlägg den 17 oktober 2010

Av Psycho ♥ - 17 oktober 2010 22:36

helgen har varit lika kort som vanligt :/ men men.. på fredagen så var jag så trött att jag la mig vid nio, NIO!, och sov till halv tio dan efter... det är dryga tolv timmars sömn O.o det är inte ofta jag sover mer än 9 timmar så tolv är jääääääääääääääättelångt. fatta att jag var trött efter en vecka på förskolan xD

   på lördagen så var jag, jonas och en vän till oss på chokladfestivalen på nordiska museet. det var gott men dyrt  >> 13 kr/st för en lite 2x1x1 cm lakriskola _ _ det kändes i plånboken att gå där men några julklappar blev det i alla fall^^ på kvällen var tanken att vi skulle gå ut med han som följde med oss på festivalen, men han kunde inte och varav de två andra som skulle med så var en tvungen att plugga. så vi stanande hemma och spelade kort och dravk öl och likör, det var också trevligt^^ och det bästa med att dricka akohol hemma är att man slipper den jävulska resan hem^^ hatar att ta sig hem mitt i natten och man är lite vimsig från början och så ska man leta reda på transporter och tider.. inte kul :/ men hemma så går man några meter och så sover man^^ wii dock är det svårt har jag märkt att få folk att komma hem till mig.. jag fattar som sagt inte varför O.o

   idag så har jag spelat lite ( :O! ) hör och häpna, det var inte igår. jag har inte hafft tid för något annat än hem och plugg på länge. men nu som jag inte har något dirket att läsa eller plugga på så passar jag på att spela lite och få känna på hur jonas känner det när han spelar. och visst man fastnar rätt så snart och timmarna bara flyger iväg så jag vet att det är svårt att hålla koll på tiden och bara spela i en halvtimme eftersom spelens hela ideé är ju att hålla dig klistrad till dem och inte tröttna för då slutar du ju spela deras spel och går kanske över till någon konkurent och spelar deras sel och det vore ju inte så bra O.o


imorrn så ska ja till förskolan igen, längtar  inte... just nu känns det bara jobbigt att gå dit. jag vet inte varför O.o sist gång tyckte jag att det var roligt och de andra i klassen tycker att detta är jätte kul. varför ser inte jag det positiva i det hela? jag slipper att plugga, jag har tid över till att göra annat (inte för att jag har energi till det men i alla fall). det negativa som jag ser det är att jag måste gå upp tidigt imorrn (vilket alla känner en söndag kväll innan nästa jobbvecka börjar så det är inget konstigt med det) och att jag vet att det kommer att vara skrik och grin hela dagen igenom :/ men wtf det är mysiga stunder också ^^ älskar när de är nyvakna tysta, lugna och vill bara sitta i knät och lyssna till en saga innan mellis det är sköna stunder^^ inte när det ska kläs på 16 motstridiga ungar och sen ut med dem och in, klä av, försöka få i dem mat.. det är den jobbiga biten, men då och då hittar man de där små guldkornen i vardagen, en kram en hjälpande hand, en som frågar snällt efter något det är fina stunder ^^

   vi får se om jag står ut att jobba med detta i 40 år... den som lever får se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilket färdsätt föredrar du?
 Bil
 Pendeltåg
 Långdistanståg
 Taxi
 Flyg
 Cykel
 Häst

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards