Alla inlägg den 11 oktober 2010

Av Psycho ♥ - 11 oktober 2010 23:35

har varit på min förskola och praktiserat idag, det är tufft att komma från plugg och in i verksamheten. det är ett sådant tempo som man inte är van vid och just nu är hela avdelningen ny så jag måste lära mig alla namn igen.

   det som är lite tråkigt med praktik är att det är rätt så lite och sällan, det är endast fyra till fem veckor per temin och det anser jag är påtok för lite för att man ska kunna känna sig säker i sin roll som förskollärare och för att kunna komma in i verksamheten bättre. det är svårt nog som det är som ny att komma in i gemenskapen och ska man då få göra det två gånger per temin så är det väldigt psykiskt påfrestande. visst de känner igen mig och så men det känns ändå så som att jag är en av barnen eftersom jag inte har någon koll på vad som är nästa steg i dagsrutinen eller var någon ska sitta. jag vet att ingen förväntar sig att ja ska kunna det utan att ha blivit informerad, men det känns ändå inte bra... men känner sig lite bortkommen och bara ivägen, och det stärker ju inte precis den roll som man ska ha i förskollan gällande aukoritet över barnen.

  jag är lite stolt idag i alla fall, vi har ett barn på avdelningen som göra lite som det vill. idag så blev jag lite sur på honom och sa till på skarpen, och tro på fan att han lyssna O.o!? jag blev helt chokad... men det varade ju bara i några minuter sen var allt som vanligt igen xP men ändå, jag lyckades :D så helt under isen är jag inte gällande barn, de tar mig faktiskt för en vuxen inte bara gällande storleken^^ mihi


upplysningsvis så är jag just nu på en småbarnsavdeling full med ny inskolningar...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilket färdsätt föredrar du?
 Bil
 Pendeltåg
 Långdistanståg
 Taxi
 Flyg
 Cykel
 Häst

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards