Alla inlägg den 11 januari 2009

Av Psycho ♥ - 11 januari 2009 16:36

Nu är mitt huvud riktigt mos Oo suttit och kollat på flyg/båt och tåg resor till england hela dan Oo! tror att ja har hittat en rutt som funkar någorlunda nu äntligen det tog bara dryga 4½ timme >>

   Och nu så ska ja ge mig in på att söka lägenheter också _ _' jobbigt värre detta alltså... speciellt när allt kostar så jävla mycket oO! en bostadskö för 45 dagar kostar dryga 700 spänn :O liksom jag har inte råd med det Oo! och jag visste att det skulle vara svårt näst intill omöjligt att få en lägenhet i sthlm men det ser ännu värre ut nu Oo man hittar ju liksom lägenheter som man kan tänka sig och så har man platts 500 i kön! bara för att folk som har köat den 1995 står före en Oo liksom vad har de gjort under de senaste 14 åren? bott på gatan Oo?


lite smått frustrerad över detta... sen så vill ja ju ha kök och drömmen vore ju om an kunde få bo i jakobsberg^^ nära till polarna:P men det är väll inte att tänka, dels så verkar det inte finnas några lägenheter där och dels så är det dyrt... men det är faktiskt väldigt varierande... en del studentlägenheter kan kostar minimum 4500/mån med kokvrå. medan en annan lägenhet med kök kostar dryga 300, jag hade ju för mig att studentlägenheter kostar mindre än vanliga OO är inte det själva idéen liksom? att de fattiga studenterna ska ha det lite billigare så att de kan överleva? för ska ja på ett bidrag på 7000 betala 4000-5000 i bara hyra så blir det väääääääldigt knapert med övriga räkningar, månadskort på sl (700) och böcker... sen så tillkommer mat, hygienarticklar och kläder... det är omöjligt O_o!


varför kostar allt så mycket för? Oo

aja jag har iaf en backup ifall ja inte skulle få en lägenhet innan skolan börjar, mig kvartar hos johan moahhahahaha xD

jonas verkar inte riktigt veta vad han ska göra när han kommer hem igen, men han har ju ett hem i sthlm. det har ju inte jag :P så om ja inte får någon lägenhet så är det ju kört :O


det är mycket att tänka på.. och ovanpå detta så kommer körkort, skola och högskoleprov och att ens få komma in på universitet. det är ju också osäkert Oo kommer ja inte in så har ja ju en lägenhet men inget jobb... kanske borde söka på det med bara för att ha en backup liksom.... maaaaaa mig inte vilja bli vuxen >.< det är jobbigt att tänka på allt


blä, mig vill ha min jonas här... mig vill ha kram >.<

Av Psycho ♥ - 11 januari 2009 00:57

Mihi, mig glad^^ Jonas är visserligen i barcelona, och jag har kuggat... men idag så ringde han mig frivilligt ^^ han ville prata med mig^^ känns riktigt bra:P


Det är liksom något kontigt med jonas... jag vet inte vad ja ska göra med honmo och jag vet inte vad ja ska göra utan honom Oo liksom när jag är med honom så är jag alltid glad inombords, visst jag är som gollum i sagen om ringen men ändå Oo jag är glad och känner mig inte lika ensam inombords 8ibland) som ja alltid gör annars.

   Är liksom omgärdad med väner men känner mig ändå lika ensam, och det gör jag inte alltid med jonas. Visst nu under julen så var ja ju extremt ensam och så men ändå  generellt sett så känner jag mig inte ensam med honom. 

   Och så är det när man pratar med honom, man blir alltid lika varm inombords, samtidigt så vet jag inte vad ja ska göra utan honom, under julen så var han väldigt avvisande på grund av hur jag har varit under hösten. och det kan jag förstå, jag skulle heller inte vilja vara ihop med någon sådan person...


men... men... vad ska ja göra utan honom? jag lär ju inte hitta någon ny precis, och det går ju inte en dag utan att amn vill prata med honom, man vill krama och bara få vara med honom. saknar honom alltid, så nu under jul när han avvisade mig var det som att dö inombords. den enda människa på denna jävla planeten som man faktikt har brytt dig om och som man inget heller vill än att få komma nära vill inte varta av en :( det känndes inte alls bra... men nu är det lite bättre iaf, han är i barceona och har sina äventyr och jag sitter fast här.. han verkar trivas bäst då, när han är själv och känner sig stor :/

   Det är så svårt att få honom att fatta att jag också vill vara med, men han vill inte ha mig med... allt är en enda soppa...

   hittade föresten ett sms från honom som ja fick för ett år sen "saknar dig älskling jag önskar att jag kunde vara hos dig mycket mer :-) älskar dig så innerligt mycket! bara din jonas :)" tror inte riktigt att de orden gäller längre... det är nog snarare "kan du inte lämna mig ifred ett tag så tar vi det sen om några år när jag har lekt av mig" ... aja vi får se... ingen fattar varför jag fortfarande är ihop med honom men som sagt, jag älskar honom och kan inte tänka mig ett liv utan honom, även om han verkar ha vant sig riktigt bra med tanken på ett liv utan mig :(


livet är pest med sina små lyckopiller som gör att man fortsätter denna galenskap, och idag så var det att få prata med jonas^^ känns alltid lika bra att få prata med honom och det går mig alltid lika ledssen att säga hejdå :(


It's always when you're about to loose it that you realise how much it means to you...


 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilket färdsätt föredrar du?
 Bil
 Pendeltåg
 Långdistanståg
 Taxi
 Flyg
 Cykel
 Häst

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards