Alla inlägg den 10 april 2009

Av Psycho ♥ - 10 april 2009 18:46

ringde till jonas för att säga hej eftersom det är påsk imorrn så lär man ju inte ha tid att prata då, han var arg som ett bi O.o hade läst bloggen >>

   så man fick lyssna på en utskällning om hur barnslig man var, sen så la han på... lika bra det, pallar inte med att bråka mer nu.... iaf, funderar på att lägga ner bloggen ifall den nu stör honom så mycket.

   antingen det eller endast skriva om läxorna och det är ju såååååå intressant _ _ ' snarkfest woho


ne... detta försvinner möjligen, får se... det skulle ju inte göra så mycket om den försvann ändå...

   om folk tar denna sida på blodigt allvar är det ju inte bra, jag skriver bara när jag är upprörd eller har någon känsla som man vill få ut, ventilera liksom.... det betyder ju inte att ja tycker så jämt som vissa verkar tro>> det är en känsla, en tanke och man skriver ner det.. minuterna senare är det borta no big deal.. löjligt, känslor är löjligalivet är löjligt och jag är patetisk

Av Psycho ♥ - 10 april 2009 16:24

har gjort mellan läggen på tårtan >> belv sådär.. gentligen skulle jag väll ha gjort dem imorgon men jag vill få tårtan klar så att ajg ser hur det bli och så att jag har tid att fixa en ny ifall det skiter sig >> vilket det antaglien kommer att göra _ _

  tänkte täcka den med sugarpaste, alltså en vitmassa som är gjord av socker och majsmjöl. mycket god  i små mängder >>

    problemet med denna är då att den är nästan ett år gammal och stenhåd på sina ställen så ajg undrar allt om det går att kavla ut den :S hoppas det.. annars har jag ingen topp alls O.o då blir det att i ilfart åka ner till affärn och hoppas att den är öppen och köpa grädde eller marsipanlock... men jag hoppas verkligen att sugarpasten klarar det, det skulle bli så coolt och jag skulle bli så berundrad :D maha ära och berömelse här kommer jag xP


jag gjorde även chokladmoussen själv :D jätte enkelt


100 g. choklad (jag tycker att det är enklast att ta vit choklad)

1 dl. grädde

1 äggula


- halvsmält chokladen, rör runt de sista klupmarna så att den hinner kallna något.

 - vispa grädden och vänd ner äggulan- inte vispa, ta slickepotten och vänd ner den.

- rör i chokladen så att den kallnar utan att stelna, pröva med fingret för att få rätt temperatur. Det är viktigt att grädden inte är kylskåpskall och chokladen brännhet, för då skär det sig och det är bara att börja om från början.

- häll chokladen i en tunn stråle ner i vispgrädden undertiden som du vänder ner den, i början är det bra att vara två. En som häller sakta och en som vänder sakta, man får inte vara stressad och börja vispa då förlorar grädden sin spänst och det bli rinnigt.

- när man har vänt ner all choklad så är det bara att hälla upp i glas eller låta den stå i kyl någon minut bara för att stelna lite. Är den fortfarande lös så kan man lösa upp 1 tsk gelatinpulver i 1msk kallt vatten och vända ner, men se upp för klumpar! en gelatinklump i munnen är inte gott ;)


bon apetit :D

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilket färdsätt föredrar du?
 Bil
 Pendeltåg
 Långdistanståg
 Taxi
 Flyg
 Cykel
 Häst

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25 26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards