Alla inlägg den 29 november 2008

Av Psycho ♥ - 29 november 2008 16:26

Maha idag så satte ja upp julsakerna igen:P det är så mysigt ^^ det är kul när det händer något, det blir ju en liten förändring^^ men som varje år så funderar man på var man ska sätta alla små tomtar och hemma snickrade snögubbar Oo det är ett pyssel bara det. Sen så försvann tomtemor :O! det är en syntet docka med ståltråd i sig som ser ut som tomtemor, henne har ja haft så länge jag kan minnas. Tomte mor, nisseflickan (en trädocka som har virkade kläder)  och snögubbe lampan är de tre sakerna som jag förknippar med jul :) så nu är huset överbelamrat med plock och pynt^^ fiiint :P

   Känns lite konstigt att inte vara hemma på jul Oo men det kommer man ju att vänja sig vid^^ 


och de senaste timmarna har jag förgäves försökt att få igång min skype mobil men den vägrar Oo! mig arg på den >>

   och så har jag satt upp mig på två bostadsköer till fast i gbg... asså det är jobbigt de där med lägenhet Oo för det är så många ord och begrepp som jag inte fattar Oo skillnaden på bostadsrätt, hyresrätt och lägenhet? och vad gör hsb? finns det någon annan stans än i sthlm? hur är det med csn? vart har jag planerat att gå i skola till hösten? vilken linje?  hur länge?


Så många frågor och så få svar... varför är det inte lika enkelt som det är här? här hyr de ut lägenheter till kall/varm hyra inte mer med det Oo enkelt och man fattar... inte komplicera till det med köpkontrakt, skolor, inkomster, linjer osv... man blir ju alldeles snurrig :O


Ne nu ska ja dricka lite glögg, käka pepparkakor och vänta tills klockan blir sex så att ja kan ringa till jonas <3 ^^

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilket färdsätt föredrar du?
 Bil
 Pendeltåg
 Långdistanståg
 Taxi
 Flyg
 Cykel
 Häst

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards