Alla inlägg den 18 april 2010

Av Psycho ♥ - 18 april 2010 11:34

det känns bättre idag gällande jonas, jag verkar ofta bli arg men det varar inte så länge.... jag har bara en underlig känsla av att jag måste berätta det för någon, att jag är arg eller besviken.. vilket inte är så bra för då tror de att man alltid är det och inte bara just då :/ och att stå till svars för saker som man sa när man var arg är inte alls kul.... oftast när man är arg då vill man ju få den andre att må ännu sämmre, man går på alla svaga punkter som man vet, eller så triggar man dem till att också bli arga.. undrar varför egentligen O.o  varför gör man så?


jag tror att jag tänker alldeles för mycket... jag funderade i morse om hur/varför man kom på ordet "kräla" och vad det egentligen betyder... liksom det ordet har inga direkta synonymer som man kan länka till, inte vokabulärt heller så var kommer det ifrån? O.o

   sen så funderade jag på en sak tidigare i veckan om barn.... förstår de meningen med städning? om man låter barn härja fritt i en lokal med leksaker och så, hur kommer barnen att reagera på att ingen plockar upp? jag tror att det kommer att gå sönder en massa och endel komer säkert att skada sig när de kliver över en massa saker.

   de äldre barnen tror jag kommer att plcoak upp efter ett tag eftersom de är vana vid att det ska vara så, det är de yngre som man kan vara lite orolig för, eftersom de inte riktigt har lärt sig vad det är ännu. (och då tänker jag på barn som är 1-2 år) jag blit väldigt impad när jag var på min vfu på en färskola. även de barn som bara är 1½ år kunde klä på och av sig själva :O jag bara stod och gapa, de tog av sig skor, jacka och termobyxor och hängde upp dem på sin krok utan problem. de små knattarna :O sen är det ju givetvis vissa dagar som går bättre än andra men ändå o.O det trodde jag inte att sånna små var kapabla till... där ser man, man ska inte underskatta barn ^^ men jag vill ju helst bara sitta och gosa med de små och läsa böcker om totte, busiga bebin och emma

   tänk va, att böcker från 70-talet fortfarande hänger i sig^^ jag höre ju på exakt samma böcker när jag var lika liten, och det var ju 20 år sen :O fan va gammal ja känner mig xD


aja, idag så ska ja försöka läsa lite mer i böckerna, se om jag kan hitta något användbart till min rapport... trååååååååååååååååååååååk >> men det måste göras, hatar att man inte får tänka själv utan man ska alltid dra allt från böckerna. just det som man aldrig har fått göra i de tidigare 12 skolåren.. det är lite jobbigt att ändra på det O.o hoppas att det blir lite mer fritt tänkande snart

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilket färdsätt föredrar du?
 Bil
 Pendeltåg
 Långdistanståg
 Taxi
 Flyg
 Cykel
 Häst

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards