Alla inlägg den 16 februari 2009

Av Psycho ♥ - 16 februari 2009 20:54

Undrar egentligen hur det gick med rättegången idag Oo missa att lyssna på p3 idag>>

hoppas att de frias^^ tror att det är  många som stödjer dem i detta:P piratebay ffs! xD


jag vet inte hur man ska lösa det med lönerna till alla som grejar med musik... men det som gäller över lag är ju att de som laddar ner breddar sin musiksmak, och de banden som de gillar stödjer de genom att köpa deras skivor. man vill ju inte köpa grisen i säcken liksom, det blir alldeles för dyrt Oo och ju fler blandtorrents som de lägger upp, desto bradare publik når ju musikerna ut till.

   men sen kommer ju dem som bara laddar ner och då får ju producenterna och sångaren nada.... det är en lång och kostsam procedur att göra en skiva och vill man verkligen göra det bra så är det ingen fritidssyssla oO jobbigt värre....


men det komiska i det hela är att piratebay har kommit undan så många gånger xD you can't kill them!! O.O,

liksom.. de var nedstängda i en dag, sen hade de tre nya servrar utomlands dagen där på xD mahahhahaahah rooooooligt :D


som ni kanske märker så har jag inte så mycket till övers för politik, stat och vårt allmänna rättsamhälle, men säg någon ungdom som har det? har jag problem så går jag hellre till en polare än till polisen för då blir det något gjort åt saken och inte en massa tjaffs...

   liksom är det ett bra samhälle där det tar år (om man har tur) innan våldtäcktsfall tas upp? och oftast (i alla fall 99% )så frias männen och allt anses vara kvinnans fel? (detta är inga som helst faktiska siffror, endast spekulationer). detta tycker inte jag är något bra samhälle, men vad ska man göra åt det? inga poliser och mer pappersarbete... yea bra tänkt staten bra tänkt _ _


ne fan, pirater åt alla! reglar är till för att brytar och lagar är riktlinjer ;)

PARLEY!

Av Psycho ♥ - 16 februari 2009 12:32

Har börjat att packa lite idag... eller tja.. allt utom det smo jag kommer att behöva på avrese dagen xD

   det är alltid så, man vill inte glömma nått (vilket man självklart gör ändå) så man skriver en lista, sen så packar an dagar i förväg för att kunna hinna tänka igenom allt.. och man packar om, och om igen flera gånger per dag tills dagen kommer då man ska åka och då är ändå allt ett enda kaos _ _ sånnt slår aldrig fel xP


iaf.. mig har packat, och mig tar med sig kanske lite för mycket men ändå mindre än vad jag brukar eftersom mig kan tvätta där^^ det räddar mig grovt xP 


det som är lite jobbigt är att datan laggar som aset nu... och att jag har en massa läxor att göra >> blä...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilket färdsätt föredrar du?
 Bil
 Pendeltåg
 Långdistanståg
 Taxi
 Flyg
 Cykel
 Häst

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards