Alla inlägg den 5 februari 2009

Av Psycho ♥ - 5 februari 2009 21:03

Mig har pluggat :O faktiskt, det är dags att ta tag i skolan igen... det är ju liksom sista halvåret och den vanliga paniken infinner sig >>

dock är jag fortfarande inte så motiverad till allt engelska arbete _ _

hatar glosor, grammatik och all sån skit >> mig klara mig relativt bra ändå, det är ju liksom bara att lära sig nya ord.. vilket glosorna ska göra men inte gör, eftersom man råpluggar och sen glömmer xP dessutom så tror inte jag att jag kommer att ha användning utav vad en skumsläckare heter på eng _ _ det är ju liksom olika ingredienser,vanligt kallprat och sånt som man måste lära sig mera ord inom Oo hade jag fått glosor i det så är jag rätt så säker på att jag skulle ha lärt mig dem rätt så snabbt och dessutom kommit hågi en del mer xD

   för det är ju så, det som man är intresserad av det lär man sig jätte snabbt, alla funktioner på min kamera tog mig liksom max 10 min att lära mig Oo det tog fan längre tid att hitta ett minnes kort >> det var ju as svårt Oo kolla i typ 6 affärer och alla far för feta eller för dyra eller hade för lite i minne >> liksom palla att ha 1 gb i kamera minne, då kan man ju lika gärna ha en kamera med film <<

   men mig var ändå tvungen att ha ett minne iför helgen så mig fick krypa till korset och köpa en med endast 2gb... men ska se om man inte kan fjäska med morsan om man inte kan få en på 4gb *hint hint*

    sen så känner man sig ju lite lurad också...för att i annonsen på tradera så stod det att i nypris så kosta den 2400... fan heller.. både på onoff och sonys hemsida så kostar den 1700 _ _ mig köpte den för 1500 mig lurad >> visst det är bara 200 men det kändes bättre med 900 xD


aja, mig har äntligen en kamera^^ så mig kan äntligen leka kreativ igen:P

dock är det lite bajsigt väder för det << har kommit en massa snö _ _' och det är ju liksom ingen fin snö med kyla att ta kort på, utan det är snö som smälter under dan och fryser på natten, alltså ett helvete att köra i >.<

   på tal om körkort.... en polare i klassen har inte synts till sen lite före jul Oo endel säger att hon är sjukskriven, andra att hon är bortrest.. ingen vet Oo hon brukar vara borta... men nu så ska vi boka vår *host*"underbara"*host* klassresa till *host*danmark*host* så då måste hon ju vara med och godkänna det, för känner vi henne rätt så kommer hon annars att bli as sur för att vi inte har frågat henne och för att hon inte har fått ta del i det hela.. man liksom, ja men för fan kom till skolan då O.o  hur ska vi annars kunna meddela dig? din mobil funkar inte.. och du bor inte hemma.... hur ska vi kunna få tag på dig? oO är man inte där så kan man ju inte kräva at ha något att säga till om, alla andra accepterar det så varför inte hon? she's freaky >> xP mig säger på att hon läser detta bara för det xP mig kommer att få så mycket skit för det, mig brukar shabbla till det


men det är ju så liksom, när man talar om trollen så står de i farstun.... ne ja ska inte måla fan på väggen med detta men det är lite annorlunda iaf... vår klass är en jävel på att tjaffsa inomsig xD

   men jag tror att det är för att läraren har delat upp oss i grupper och den som gör den bästa maten blir mest uppmärksammad, det skapar en tävlingsinstinkt hos alla och ingen blir bra kompis med någon... det är mycket bättre stämning när alla gör saker till en och samma mat, så hjälps man åt och ingen tävlar om något... fattar inte varför det ska vara så _ _

   som typ förra julen, då var det ett herrans tjaffs mellan alla och till och med läraren sänkte sig till deras nivå, man liksom bara hallå?! har alla gått tillbaka till dagis stadiet elle? Oo läraren blev sur för att vi inte kom ner till köket och hälsade på henne på morgonen -.- bara för att hennes älsklingsklass gjorde det före oss betyder ju inte det att vi också gör det, hela klassen hatar ju henne liksom. hon är så opålitlig och lynnig, ena dan kan man vara hennes bästa elev och hon försöker vara som en extra mamma, medan nästa så är man bara pest.... 

   ne inget är kul... mig bara vilja komma här ifrån och få bo själv, visa folk att ajg kan själv.. visst jag vill ha mycket stöd, men jag vill även visa att jag faktisk inte behöver daddas med.. morsan blir alltid grinig när det kommer på tal om sthlm... jobbigt värre... dels så hittar jag ingen lägenhet, dels så ligger skolpressen på mig för att komma in, dels så är det sommarjobb...del så är det jonas... liksom allt som händer efter den 11/6 är ovisst.. förutom v27 då det är arvika xD


det är jobbigt att planera allt själv när man inte har någon bakom sig... jonas verkar inte förstå eftersom han inte har behövt söka lägenhet, han var inte alls orolig för att inte komma in på högskolan... för honom har det alltid varit en självklarhet att man måste gå i högskola och där bor ungdomarna kvar hon päronen tills de har gått ur skolan.... 

jag måste leta själv, hitta info själv, vara drivande själv... och sen när allt det är klart.... då lämnar jag allt det som jag någonsin har känt till.... all släkt, vänner, familj... och lady.. henne kommer jag nog att sakna mest :/ känns inte alls bra att flytta ifrån henne, men det skulle kännas ännu värre att stänga in henne i en trång 1a i stan. hon är ju van att springa i skogen och att vara lös, hon skulle inte trivas alls i stan :/ kommer att bli tomt....


det kommer att förändras så mycket efter den här sommaren, hela mitt liv kommer att ta en helt annan riktig.... som det står i alla böcker "det gäller att du hittar just din väg" och hur fan ska ja kunna veta vad som är just min väg då? Oo kan någon säga mig det oO och frågar man dem som redan går på universitet osv. så säger de alltid "ta det som du tycker verkar roligast" medan jag tänker bara om jag kommer att få ett jobb och vad jag kommer att tjäna på det. där märks det antagligen att jag kommer ifrån en arbetar familj xD liksom.. roligt?! vad är det? O.o xP


ne nu måste ajg verkligen sluta brainstorma... det blir för mycket att tänka på.... nu först så är det balen på lör, sen är det lov, england och högskoleprov... sen så får vi se^^


men mig hoppas verkligen att mig får en lägenhet :/ måste ha en med kök liksom så det är jobbigt... mig inte kunna överleva i flera år på en kokplatta _ _ det kanske går bra för en gymn. elev som bara kommer att bo där i typ 3 år... men inte för en kock som antagligen kommer att bo där i 6-7 år :S minst två plattor och en ugn >> liksom, det räcker ju att det finns plats för en spis så kan ja ju fixa den själv, men det är ju just plattsen som är det jobbiga....


det finsn ju 1or med kök billigt och bra.. men de är i västerås... alltså ganska så långt ifrån sthlm _ _ doh

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilket färdsätt föredrar du?
 Bil
 Pendeltåg
 Långdistanståg
 Taxi
 Flyg
 Cykel
 Häst

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards