Direktlänk till inlägg 30 augusti 2009

imorrn gäller det...

Av Psycho ♥ - 30 augusti 2009 14:32

Är i sthlm nu, har varit på inskrivning och hafft två föreläsningar. de är rätt så tråkiga faktistk men jakommer väll in i det snart^^

   det var faktistk inte så svårt att hitta som ja trodde, det enklaste är nog att jag har samma klassrum hela den här kursen xP sen så ha ja det klassrummet övervägande tiden resten av året också, men det är bra att ha samma kklassrum i början tycker jag så att man lär känna skolan lite innan man ger sig ut på strövtåg i att försöka hitta vart man ska:P

   Man har ju en så kallad "inskrivning" där man har ett upprop och sen så berättade några lärare vad vi kommer att göra under hösten. rätt så tråkigt faktiskt, efter första lektionen så hade de äldre eleverna ordnat med en "inspark" åt oss... vi gick upp till något som kallas gula villan och är just ett gult gammalt hus sen möjligen 1800- tal till början av 1900 talet och fika. fralla, kaffe och ett dokument full med frågor om livet som vi skulle sitta i grupper och diskutera _ _' lame!! fan va trist de va, de värsta av allt ver ju att de andra verkade faktistk intresserade av ad de snackade om O.o ja sov typ igenom allt och ville bara hem xP (ja bodde hos jonas farsa under veckan och jonas var hemma och väntade på mig)

   som sagt så bodde jag hos jonas farsa under veckan eftersom det blev billigast så. så vi sov i deras garage som är ombyggt till hemmabio på en bäddsoffa som man kunde känna varende fjäder i, vilket resulterade i att man inte alls sov bra, känndes ju sådär att vara halvdödpå grund av en jävla säng när man behöver vara utvilad för ansträngande dagar eftersom allt är nytt och det är så många nya intryck som man behöver ta in och det är ansträngande för hjärnan även om man bara sitter ner på en föreläsning.

   i alla fall, det som ja ville komma fram till med insparken var att de på kth har en sååååå mycket roligare början, de har lekar (kanske inte så kul men i alla fall) och se ser på film, åker ut till någon stuga och har bara päs dagar i någon vecka liksom. visst de har också lektoner men inte alls så tråkigt som vi har. käns lite fail med att vilja gå på en annan  skola bara för att få va aspirant O.o weird


 och imorrn är det den stora dan.. tatadatam! vi flyttar in i lägenheten :D vi har redan köppt en massa grejer och det känns lite konstigt att köpa in saker till ett hem som man aldrig har sett O.o men det kommer att bli bra, imorrn kväll så tar vi in möblerna mochahhaahah och på tis så är det storstädning av allt som gäller >> men de ordnar sig :P


sen så kommer det att bli några hektiska veckor framöver:

v.  36 mån- flyttar in i lgh

         tis- städar, inneboende evas komis kommer

          lör- jonas mamma fyller år och jag och jonas ska bo på hotell fram till mån^^


v. 37 mån- fam. komma med grejer

         ons- fam åka :(

        tor- jonas kompis från england, felix kommer

         fre- joans kompis från england, liisa kommer, inneboende evas pojkvän kommer

       lör- inflyttnings fest ^^


v. 38 mån- liisa åker

        tis- eventuellet felix åker

        ons. ev. felix åker

        fre- tenta :O


helgen v.38 är vi äntligen ensamma i lägenheten xP


så det blir lite att göra den närmaste veckorna^^  hehe

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Psycho ♥ - 2 december 2012 01:31

varför säger jonas alltid att den nya datan är min, men det är han som snvänder den mest och har lämnat "his stamp" på den så att säga... full med skit, långsam, aldrig laddad och kletig/smuttsig.... inget av det som jag hade gjort om det hade varit ...

Av Psycho ♥ - 4 november 2012 17:43

Nu har jag inte haft tid att skriva, eller snarare. Jag har inte tagit mig tid, jag tänker alltid att "det här ska jag skriva" men det blir ju inte av.    nu har jag äntligen haft en ledig helg, verkligen välbehövligt känner jag. har inte gjort någ...

Av Psycho ♥ - 25 september 2012 21:23

Nu helgen har jag varit hemma hos mina föräldrar på västkusten. De hade öppet hus förbåda fyller 50 nu i år :) och när jag ändå var där så passade jag på och hämtade ut min nya fååån :D wiiii älskar den ...

Av Psycho ♥ - 19 september 2012 22:11

Idag har jag träffat en gammal klasskompis som har fått barn, ne mycket tyst och snäll lite pojke. Han är bara två månader, men han lät oss ändå hålla honom och sa inte ett knyst, förutom när han blev lite hungrig började han gny lite. Inte mycket me...

Av Psycho ♥ - 17 september 2012 22:47

Jag skulle vilja ha nya skor.... vill nästan alltid ha nya skor och handväskor, men har aldrig pengar och jag kan inte gå i högklackat :( fattar inte hur folk gör, får de inte ont i fötterna?!!!  jag kan knappt gå en kväll i dem utan att få skavsår o...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilket färdsätt föredrar du?
 Bil
 Pendeltåg
 Långdistanståg
 Taxi
 Flyg
 Cykel
 Häst

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards