Alla inlägg den 19 augusti 2009

Av Psycho ♥ - 19 augusti 2009 13:19

Idag så har jag bara en uppgift.... STÄDA _ _' trååååååååååååååkigt

  men jag har hunnit men en kul grej i alla fall^^ mig har varit duktig, mig hade tänkt gå en lång promenad med hunden en sista gång, men jag vet att hon tycker att det är så tråkigt med att bara gå på en grusväg och hellre vill inte i skogen och springa efter nått. Det är bara det att jag är så lat så jag orkar inte hänga med xP men istället så gjorde jag något som ja vet att hon gillar och som vi itne har gjort på länge.... *trumvirvel* mig byggde en temporärisk agillity bana :D DET vet jag att hon gillar^^ och det var ju så länge sen, så det var kul och minst lika mycket gymping för henne som att gå på vägen :P fast roligare^^


sen så är det bara det tråkiga kvar :/ måste städa bilen och mitt rum.... tråkigt, åker ju imorrgon så det känns lite konstigt att rummet är kalt och att man gör saker för sista gången. Visst alla går ju igenom detta när de flyttar ifrån föräldrarna, det är slitsamt psykiskt att flytta ifrån det som man har kännt till i hela sitt liv. Jag är en konservatis människa som känner trygghet i det som alltid har varit så, det nya skärmmer och har ingen direkt lust att uppleva det.... har alltid varit så att förändringar har varit hemska och jag har varit rädd för den dag ja måste flytta eftersom det blir en sådan omställning. Och som vanligt är ja korkad och är rädd för något så tar ja i istället, istället för att flytta ett steg i taget typ 2mil, 5 mil och så.. utan ja flyttar till andra sidan av sverige och kommer inte att se nån härifrån på läöäääänge.

    det känns så konstigt eftersom nu känns det som att ja alltid kommer att bo där uppe, så kommer ja inte att se familjen nästan något alls. jag är ju så van vid att åka och hälsa på mormor och morfar och så när man har lust och nu så kan man inte det... nu måste man planera och det blir bara några gånger per år :/

   jonas är ju mer van vid det eftersom hans släkt bor i luleå och det tar ju minst 11 timmar att åka dit så blir det inte så ofta, kanske två gånger per år eller så :/ jag tycker att det är ledssamt, släkten ska man se på födelsedagar och högtider + att man hälsar på lite då och då... det blir stora förändringar...  en av mina kusiner som ja har umgåtts mycket med sen vi var små flyttar för att plugga till kalmar :/ så han lär man inte se så mycket av heller... det är konstigt... men det är väll livets gång antar ja... allt förändras hela tiden varken man gillar det eller inte...

   det känns lite konstigt också i och med att sen när man får familj själv och kanske inte kan passa dem för att man behöver jobba eller så, så har ja ingen att rigna till :/ här ringde morsan bara mormor och ibland morfar för att passa och en dag eller två. Men om ja bor däruppe så får ja avstå från jobb eller låta en liten dryg tonnåring sitta barnvakt >> låter inte så frestande något dera... man vad har man för val? jag valde jonas och då får ja stå mitt kast med att ja förlorar familjen och vännerna. klart att man frågar sig vad som hade hänt om ja hade träffat något härifrån istället? hade jag slutat som alla andra här arbetslös och bor hemma? eller hade ja flyttat till en närmare stad? vad hade hänt.. hur hade det varit? hade ja varit kvar här i den här hålan med 85% gamlingar? hur hade det varit? hade det varit bättre eller hur hade det varit?

   så många frågor så få svar :/ jobbigt... klart att amn vill veta hur det kommer att vara och hur det hade varit ifall det inte hade blivit så som det är nu. liksom man vill ju veta om det skiter sig i framtiden så hade man ju kunnat förhindra det tidigare genom att göra intelligentare val >> mig vill veta :/ buääää vad kommer att hända? hur kommer det att vara? kommer jag att ångra mig? kommer det att skita sig? kommer det att gå bra? vad väntar mig? jag vill ha kontroll och vill veta vad som händer i framtiden.. som alla andra xP hehe man ska inte tro att man har en unik önskan, männsikor har velat se in i framtiden i årtusenden xP så det är en gammal önskan som mänslikgheten har. man undrar egentligne varför? varför vill männsikan ha en sådan kontroll? varför bar inte låta saker bero så som de är? det går ju inte att ändra på ändå, så vad är det för vits att veta om något som man ändå inte kan ändå på? hm..


ne nu har ja suttit här tillräkligt länge, är väll dags för lunch och sen städa bilen och efter det när farsan har vaknat (han jobbar natt) så får ja städa mitt rum.... undrar egentligen hur morsan kommer att ta det imorrn när hon kommer hem ifrån jobbet så är det bara farsan och hon hemma, mitt rum är tomt så när som på tre lådor och hyllor m.m är borta.... tja det kommer att bli en konstig höst för dem, med båda barnen borta (brorsan veckopendlar till gymn.) det kommer att ta en tid för henne tror ja att ställa om att laga mat till två istället för fyra, och förra sommaren var det ju middag till fem då jonas bodde här så det är omställningar för alla.... som sagt, det kommer att bli en intressant höst...


ett nytt äventyr väntar

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilket färdsätt föredrar du?
 Bil
 Pendeltåg
 Långdistanståg
 Taxi
 Flyg
 Cykel
 Häst

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards