Direktlänk till inlägg 6 november 2010

omtenta

Av Psycho ♥ - 6 november 2010 12:28

äntligen så är jag klar med min omtenta^^ det har tagit tid men nu är den klar :P nu ska ja bara börja komma ikapp den nuvarande kursens litteratur och allt som behöver göras i lägenheten >> dock har jag hafft tur de senaste två dagarna, eller tur och tur... jag har varit pigg nog till att gå upp halv tio igår och idag så jag har hunnit med en massa som man annars inte hade hunnit med^^ och det känns jääääääätte skönt :D

   en vän till jonas undrade idag också om vi vill vara hundvakt på onsdagar då han måste jobba långa pass och kan därför inte släppa ut hunden. självklart så vill vi, men man måste ju kolla schemat så att vi inte är borta vi också... det ser ut som att vi kommer att lyckas med detta så det kommer att bli hur mysigt som helst^^ har saknat att ha ett djur runt fötterna och brevid sig i soffan:P det är det som jag tycker bäst om när jag kommer hem, alla djur som man bara kan gosa med :D

   jonas har ju velat ha djur rätt så länge och jag med, men det gäller ju att vara lite realistisk. på vintrarna så åker vi oftast bort i en månad och på sommaren i ca tr månader... en hund kanske hade funkat, men då måste man ut varje dag och gå med den. en katt kan man ju också ta med sig men jag vet inte vad den eller de andra katterna där hemma hade tyckt om det. antingen rymmer vår katt eller familjens katter. ett annat alternativ hade ju varit att  lämna bort dem till jonas morsa men det är jag inte heller så sugen på, det är ju så lång tid :/ sedan tycker jag att speciellt kater ska ha tillgång till skog, mark och träd att klättra i. de ska inte vara instängda i en lägenhet :/ det är tråkigt för dem och de blir lättare överviktiga, uttråkade och man måse klippa klor och rensa låda. ovan på detta så tål varken jonas eller hans bror (som också bor här) katter och absolut inte katlådor _ _

   ena inneboendes tjej ville ju ha en katt här, och sedan en kanin här eftersom de är så söta och hon får inte ha den i sin egna lägenhet. det är bara några små problem med hennes plan.... varken hon eller han är i princip aldrig här, vem skulle då får rensa kattlåda/bur? mata? fixa med allt runt om...? exakt.. det hade blivit jag, och klart att jag hade gjort det, det är inte det.. men jag vill helst inte.. jag har inte tid och det luktar,,  dessutom, vem ska ta hand om den när jag är borta? nog för att jonas bor bor här man han kommer inte ihåg sånnt, han ser ingte, han märker inte... kaninen skulle kunna ha elgat död i hallen i veckor utan att han skulle koppla att det är den som luktar ruttet _ _' det är inte för att han är elak, eller så... han ser bara inte saker, lägger inte märke till saker eller  bryr sig... han glömmer lätt också så det är ju inget som sker per aoutomatik vilket det gör för mig. i sådana fall skiulle jag få ringa till honom flera gånger om dan för att få honom att göra allt som krävs med ett burdjur. och det är inte det lättaste eftersom han är yttrst svår att nå prund av att han aldrig svarar i sin telefon, sedan så slutar han svara tillslut om han märker att det enda som man ringer för är för att gnälla på honom till att göra saker....


så det är det bästa att inte ha några djur för tillfället, de får komma sen när jag får mitt hus ute på landet så att man kna släppa ut både hund och katt. dessutom så vill jag ut och resa i världen i typ 2-3 år så då går det ju absolut inte...  men hundvakt är ju inget fel^^ det ger lite liv i huset och något i vardagen att se frame mot:P   älskar djur <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Psycho ♥ - 2 december 2012 01:31

varför säger jonas alltid att den nya datan är min, men det är han som snvänder den mest och har lämnat "his stamp" på den så att säga... full med skit, långsam, aldrig laddad och kletig/smuttsig.... inget av det som jag hade gjort om det hade varit ...

Av Psycho ♥ - 4 november 2012 17:43

Nu har jag inte haft tid att skriva, eller snarare. Jag har inte tagit mig tid, jag tänker alltid att "det här ska jag skriva" men det blir ju inte av.    nu har jag äntligen haft en ledig helg, verkligen välbehövligt känner jag. har inte gjort någ...

Av Psycho ♥ - 25 september 2012 21:23

Nu helgen har jag varit hemma hos mina föräldrar på västkusten. De hade öppet hus förbåda fyller 50 nu i år :) och när jag ändå var där så passade jag på och hämtade ut min nya fååån :D wiiii älskar den ...

Av Psycho ♥ - 19 september 2012 22:11

Idag har jag träffat en gammal klasskompis som har fått barn, ne mycket tyst och snäll lite pojke. Han är bara två månader, men han lät oss ändå hålla honom och sa inte ett knyst, förutom när han blev lite hungrig började han gny lite. Inte mycket me...

Av Psycho ♥ - 17 september 2012 22:47

Jag skulle vilja ha nya skor.... vill nästan alltid ha nya skor och handväskor, men har aldrig pengar och jag kan inte gå i högklackat :( fattar inte hur folk gör, får de inte ont i fötterna?!!!  jag kan knappt gå en kväll i dem utan att få skavsår o...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilket färdsätt föredrar du?
 Bil
 Pendeltåg
 Långdistanståg
 Taxi
 Flyg
 Cykel
 Häst

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards