Alla inlägg den 1 november 2010

Av Psycho ♥ - 1 november 2010 13:29

har varit hos jonas morsa under helgen så det har inte blivit mycket gjort av allt som fsktiskt behövdes göras... typ plugga och städa så idag har ja städat hela lägenheten och oj vad det behövdes... jag antar att jonas som skulle ha dammsugit förra veckan har slarvat endel för sånna dammråttor blir det inte på en vekca när vi inte ens är hemma under tre av dem O.o nope där var det lite fusk från hans sida allt >>


eftersom det är vinteritd nu så vaknar man ju lite tidigare än vanligt och det känns jätteskönt för då får man ju mer gjort O.o jonas tycker att gå upp tidigt är det dummaste man akn göra.. dagen blir ju inte längre bara för att man går upp tidigt och sedan går och lägger sig tidigt igen. visserligen inte, men man får ju ta vara på de få soltimmarn som finns nu under hösten och snart vintern... jag mäster dagen i ljustimmar så om ja gär upp tidigare och därmed får fler ljustimmar så känns det som at dagen är dela slängre och at jag för mer gjort eftersom om jag ligger och drar mig i sängen så är jag degig resten av dan och får inget gjort alls. går man däremot upp typ nio tio så får man ju saker gjorda snabbare och man får mer fritid på kvällen istället Oo aja alla ser på det olika, jonas är mer en nattplugare ch kommer inte igång med sitt plgg förens 11 12 på natten och då sitter han kanske i 2-5 timmar i sträck... han tar det roliga först och spelar en hel dag för att sedan börja plugga lite eftersom samvetet säger åt honom att man måste (och jag + hans bror  xP ) medan jag försöker pluga först och om ja hinner så får ja antingen kolla på tv eller spela. som en liten morot liksom... det blir en belöning att få slappa, dock brukar det ta tid för mig att komma till ro också gällande plugget så jag är ju inte så länga vägar perfekt heller xP


aja nu ska ja tillbaka till helvetes böckerna och försäka få något gjort... imrrn börjar en ny kurs och då är de böcker som ja läser nu till en omtenta endast ivägen och helt värdelösa.... fattar inte varför de inte kan återanvända böcker för? bara denna teminen har ja köpt böcker för lite mer än 3000... det är påtok för mycket enligt mig... i alla fall om man nu bara ska läsa typ två till tre kapittel i varje och sen aldrig mer.. visst man kan ju sälja dem och genom det gå lite pluss och inte bara minus... men då kommer ju det där om att man kan ju vara lite stolt också och visa upp alla böcker som man har läst och därmed få lite beröm^^ svårt....

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilket färdsätt föredrar du?
 Bil
 Pendeltåg
 Långdistanståg
 Taxi
 Flyg
 Cykel
 Häst

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards