Alla inlägg den 12 november 2010

Av Psycho ♥ - 12 november 2010 17:22

idag har jonas och jag varit lediga, det har varit skönt^^ dock är snön bort nu :( hade ju hoppats att man kunde ha hafft ett snöbollskrig med jonas yngsta lilleboror som kommer imorrn. men så är det i sthlm snön stannar inte länge, men det lilla som kommer är ju så fiiiint^^

   märkte i kalendern att det snart är första advent  :O redan liksom O.o? då blir det knäck och sedan kommer varje helg bara handla om bak^^ lussekatter och pepparkakor. eftersom jag inte har någon hushållsassistent så måste jag göra degen via muskelkraft och då orkar man inte baka både lussekatter och pepparkakor på en och samma dag. annars är det något som man alltid gjorde hemma. man bakade lussekatter och pepparkakor på samma dag och lit senare närmare jul så satte man ihop pepparkakshuset, vilekt jag och brorsan rev på julaftons morgon och hade att smaska på resten av veckan^^

   på tal om lussekatter.. här uppe så äter alla dem med saffran (vilket är vidrigt) medan hemma på västkusten så äter alla dem med kardemumma (ljuvligt gott) så julen här uppe i sthlm är inte särskilt rolig... försök hitta en lussekatt utan saffran i sthlm! :O i dare you!! xP

   längtar tills man får sätta upp julsakerna och allt blir så mysigt^^ har hafft samma gardiner sen i påskas (alltså påsk gardiner, men de ser inter ut som det... bara ljusgröna med stora gula blommor på) börjar bli liiite trött på dem nu >>


för att återgå till nutiden.... jonas sitter och kollar på någon zombie serie,  jag är inte så förtjust i zombier eftersom de katakomber som man går igenom för att komma till tvättstugen är precis som tagna ut en skräckfilm _ _' mörkrädd och lättskrämd som jag är så är det inte så kul att gå där.... men ett avsnitt var väll ok, man kan ju inte kväva honom helt. han fick inte se på spartacus blood and sand när jag var med utan fick sitta med lurar. jag vet inte vad det är men på senare år så är jag så himmla emot våld.. jag tål det inte, blir liksom spyfärdig :@ förr kunde man se på skräckfilmer utan problem men inte nu.... fattar itne vad det är Oo

    jag ville se på simpsson fär att få in lite komedi nu på kvällskvisten, men jonas ville se ett avsnitt till på sin zombie serie....han ansåg att det var humor O.o? fattar inte vd som är humor med zombier och slagsmål.... onödigt... men men.... han ska ut med en polare sen så då får jag tvn för mig själv^^ moahahah

   det är också något som jag inte heller fattar.... jonas vill aldrig ut, men ändå så vill hans vänner det så då går han ju för att få träffa någon mer än mig xD men jag som vill gå ut, ja kommer aldrig ut eftersom jag itne har några vänner O.o det är något fel på sthlmare men det är specieltl en som jag har gått i samma klass med i ett år snart men jag har ändå inte fått komma hem till henne, även om hon säger att jag måste komma snart... samma sak om jag bjuder hit folk.. ingen som kommer, de har egna vänner att umgås med så de har inte tid = de vill inte vara med mig. har tänkt på det mer och mer nu... men tänk om jag hade kommit hit och inte hade hafft jonas, jag hade varit helt själv O.o jag hade nog blivit så himmla depprimmerad... vet inte om jag hade stått ut o.O


skumtomtar är gott^^ för att avsluta detta på ett abrupt sätt xP

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilket färdsätt föredrar du?
 Bil
 Pendeltåg
 Långdistanståg
 Taxi
 Flyg
 Cykel
 Häst

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards