Direktlänk till inlägg 22 juli 2009

buhu

Av Psycho ♥ - 22 juli 2009 18:13

Buäääääää ;( jonas har åkt hem nu... känns tomt och ensamt. all lust för att göra nått är bara borta, man vill bara krypa upp i ett hörn och vänta på att han kommer tillbaka :/

   jag vet att ja träffar honom om typ tre veckor igen och det är ju inte längre än vad det var förr. men det känns ändå ensamt och jobbigt. sen så är jag ledig imorrn och vad ska ja då hitta på nu när hna är borta? saknar honom så :( 

   och dessutom så nästa gång ja träffar honom så är det för att skolan börjar och för att ja flyttar så då måste man säga hejdå till de hemma, inte kul de heller... varför kan det inte va som förr? det är jobbigt att flytta, jag är rädd för allt ansvar och allt nytt, jag är en kontrollmänniska och gillar inte när jag inte vet vad ja har att möta...

    jag är liksom inte orolig för att det ska skita sig med jonas eller så, för de lär det inte göra på ett tag (hoppas man ju) utan jag är rädd för att lära sig att tvätta, ta ansvar för allt och sen att hitta. liksom ta rätt tåg fram och tillbaka till skolan och så, sen att hitta inne på skolan kommer ju att bli helt jävla omöjligt :/ det är liksom sånnt som ja är rädd för, att inta hitta och att liksom gå vilse, ta fel tåg och komma försent till föreläsningar. hatar attt komma försent, det är så pinsamt.

    men det kommer att bli spännande också att få möblera så som man vill och att inte behöva komma hem till ett korsförhör så fort man kommer hem >>  men vi får se, det kommer ju att bli bra på ett eller annat sätt :)

    ja gillar ju jonas så då kan det ju inte bli så fel eller hur? gillar man den som man bor med så kan det ju inte bli allt för fel :P

    men det som ja inte gillar är att jonas kommer att vara i lägenheten innan ja hinner se och innna ja hinner städa den, jag vill ju liksom typ "sanera" från de förra hyresgästerna, det var kanske helt fel ordval men jag vill ju liksom dammsuga, våtmoppa skrubba och göra rent alla ventiler, filter m.m liksom dusch filtren brukar vara äckliga och de som är under diskhon och handfaten är ju inte heller ställen som man tänker på att göra rent precis. så ja typ sanerar. liksom torkar ur skåp och torkar av lister, bågde golv, tak och dörrar. allt ska tvättas, torkas, rensas och dammas av. en massa jobb alltså >> men det måste göras, annars känns det inte som mitt hem eftersom det är skit från andra där. 

   visst det kommer att bli en massa skit från andra där eftersom vi har två inneboende så blir det ju inte bara min skit heller men det k'nns bättre i alla fall i att ha föröskt att göra rent och att ha gjort rent en gång rejält för då kan man göra det i små omgångar resten av tiden.

   det har man ju märkt att det är först när något stort händer som man faktiskt gör rent överall, liksom visst man dammsuger, torkar av och moppar, men man har ändå kvar en massa grejer som man gör först när det blir en stor tillställning, så som på min student. vi städare i dryga två veckor innan. alltså vi tog allt i etapper, inte så att vi grävde igenom flera års skit i två veckor utan man tog taklisterna en dag, golvlisterna en annan och ovanpå skåp en tredje. sånnt som man annars inte bryr sig om att göra rent. det bildas ju damm "spindelnät" ovanpå gardinerna, i hörn och vid luftventilerna. det går liksom inte att komma ifrån, varje gång man rör på sig så dammar det ju. eller om man bäddar, kollar man i motljus så ser man vekligen hur mycker damm det rör upp xP det är äckligt, man vill inte andas in det, men ändå så gör man det 2ggr om dan. (när man går och lägger sig och när man bäddar)


ne, vad ska ja hitta på nu? ja ka inte packa inför flytten eftersom det är så många veckor kvar.... ja kan inte köpa in nått (för tillfället) eftersom ja inte får lön förens på fre xP ne men ja kan inte köpa nått speciellt ändå... typ handdukar, lagan och så det kan man ju.... vaser också... men inte så mycket mer.. eller ju, rengörins stuff xP alltså medel, men det finns ju där uppe också va klart, så det kan man inte heller köpa eftersom ja bara kommer att ha med mig en väska upp antagligen och i den ska det ligga kläder för dryga två veckor om inte mer (ifall ja inte får någon tvätt tid) och bestick, fast eftersom det är mer ekonomiskt. jag ha allt porslin, men vi flyttar in på en tisdag och familjen kommer med grejer på lördag så vi kommer inte att ha något porslin på nåra dagar, utan det blir till att äta på papptallrikar och dricka ur plastmuggar. men besticken kan ja ju ta med, om man är 5 pers som ska äta dryga 3ggr om dagen så går det åt :/

   fast nu kom ja på fler grejer som ja kan köpa in, typ vispar.. osthyvel... smörknivar... skalare sånna småplockgrejer det skadar ju inte och det tar ju inte allt för stor platts i väskan heller^^ och annars så får man väll bara ta med sig en bag också inte värre än så liksom.... det som irriterar mig är att jonas alltid bara tar med sig en rygga när han åker någon stanns... här så tvättar morsan så det behöver han inte bry sig om. men jag tycker inte om att ta extra kraft från hans morsa, eller att hon ska röra vid mina underkläder... det känns bara fel.... ne ja lär antigen få vänta ett bra jävla tag på att få tvätta eller tvätta hos hans morsa :/ dock måste man då hänga dem på tork och det är där man lägger in ved i pannan (hon har veduppeldat hus.. eller vad det nu heter när man eldar för att få varmvatten och värme i huset) och det känns ju sådär för då får ännu fler se dem.... morf >.< man ska ju inte torka kläder i rum som int är gjorda för det eftersom golvet blir blött och taket för kondens skador... så att torka inne det går ju eftersom det bara är en gång, men det känns inte heller som ett alternativ eftersom vi antagligen måste bo i samma rum som tysken.

   visst låter det komplicerat?

   ok, tysken kommer två veckor in i aug. till hans morsa och bor där, då kommer även jag och jonas och bor där tills vi får tillgång till lägenheten. det är liksom det som alla väntar på, 1 sep. är ett jävligt dåligt datum >> morf.... men men.... vas ska ma göra åt det? hade egentligen velat att vi fikc komma in veckan innnan eller helgen innan, det är liksom 4 dar.... de borde inte vara där ändå >> men vad kan man göra åt det? nada _ _ blääää

   jag vill få detta överstökat, liksom va klar med allt och bara få slappa och mysa med jonas^^ det kommer att bli så myyyysigt att bara få krypa upp i soffan med honom och äntligen få va själv, inte vara rädd för att någon föälder eller syskon stör. man kan liksom gosa utan att det känns konstigt med en massa åskådare.... mm det kommer att bli underbart



 
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Psycho ♥ - 2 december 2012 01:31

varför säger jonas alltid att den nya datan är min, men det är han som snvänder den mest och har lämnat "his stamp" på den så att säga... full med skit, långsam, aldrig laddad och kletig/smuttsig.... inget av det som jag hade gjort om det hade varit ...

Av Psycho ♥ - 4 november 2012 17:43

Nu har jag inte haft tid att skriva, eller snarare. Jag har inte tagit mig tid, jag tänker alltid att "det här ska jag skriva" men det blir ju inte av.    nu har jag äntligen haft en ledig helg, verkligen välbehövligt känner jag. har inte gjort någ...

Av Psycho ♥ - 25 september 2012 21:23

Nu helgen har jag varit hemma hos mina föräldrar på västkusten. De hade öppet hus förbåda fyller 50 nu i år :) och när jag ändå var där så passade jag på och hämtade ut min nya fååån :D wiiii älskar den ...

Av Psycho ♥ - 19 september 2012 22:11

Idag har jag träffat en gammal klasskompis som har fått barn, ne mycket tyst och snäll lite pojke. Han är bara två månader, men han lät oss ändå hålla honom och sa inte ett knyst, förutom när han blev lite hungrig började han gny lite. Inte mycket me...

Av Psycho ♥ - 17 september 2012 22:47

Jag skulle vilja ha nya skor.... vill nästan alltid ha nya skor och handväskor, men har aldrig pengar och jag kan inte gå i högklackat :( fattar inte hur folk gör, får de inte ont i fötterna?!!!  jag kan knappt gå en kväll i dem utan att få skavsår o...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilket färdsätt föredrar du?
 Bil
 Pendeltåg
 Långdistanståg
 Taxi
 Flyg
 Cykel
 Häst

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards